torsdag 18 oktober 2012

Massage och hästliniment



En kropp ska bara fungera. Bara gå, lite som en bil. Inte göra ont inte protestera.

Igårkväll gjorde min kropp allt annat än det. Jag låg i sängen och vred mig av smärta i min vänsteraxel trots smärtstillande tabletter....

Behöver jag säga att jag inte kunde sova inatt heller? Hemskt!

Tack och lov finns det hjälp och lindring att få. Styrde kosan mot Göstorp idag och en annan massör än den jag brukar gå till eftersom min egen är på semester. Fick knådat och knådat och jodå där var det spänt och hårt, stenhårt! 

När jag klev upp från britsen snurrade hela världen. Hem och äta lunch, fixa i stallet och sen ge sig iväg med Hanna på ridning.

Ikväll har gubben masserat in hästliniment i dom trötta musklerna och se det var en härlig känsla!

Nu blir det vila i helgen och sen ska jag på ny massage på måndag, rensa lite till. Tror jag har burit på tonvis genom åren som nu ger sig till känna genom att kroppen protesterar. Det var vad hon sa till mig idag oxå, att det är kroppens sätt att säga att nu räcker det!!!!

Chili och jag har iaf fortsatt vår träning, nu ställer hon sig framför mig på kommandot stå och jag har börjat använda bra som belöning istället för leksaker. BRA och godis, så blir hon jättelycklig! Går framåt!!!!! I helgen hoppas jag få till ett pass på Halmstad brukshundklubb och på måndag ett till. På tisdag är det träning igen tillsammans med Ingela. Vi ska nog vara klara tills tävlingen på lördag, I hope! 

kram på er alla därute som stöttar mig genom min onda axel................igen! 



1 kommentar:

  1. Tänk att massage kan göra sååå gott. Även jag har varit igår .. idag är min rygg full med blåmärken men jag kan - ta i trä - röra mig obehindrat.
    Se till att vila och ha en bra helg hälsar Hella

    SvaraRadera