tisdag 23 oktober 2012

Ännu blommar det!



Efter att ha gått och väntat och väntat och väntat så blommar den äntligen, min höstkrage som jag nöp ur den andra rabatten! I den rabatten verkar den dock inte helt trivas, i norrläge verkar den må bättre....i den andra rabatten är den nämligen hög och bara allmänt pesig medan den i norrrabatten har vuxit sig stor och tät och ser väldigt välmående ut...ser ut som en helt annan planta....

På andra sidan trappan står en höstgentiana och sträcker sina blåa klara klockor mot himlavalvet. 

Dom här sista dagarna vi har haft har varit helt underbara om ni frågar mig, INGET regn, visserligen inte nån sol heller men hög klar syrerik luft och härligt väder ute! Träden exploderar i färger och man vill bara vara ute!

Så vad passar väl bättre med en cykeltur i skogen mitt på dagen och sen lite lydnadsträning med Chili? Hon har nu fattat mitt stannakommando och även om jag säger kom, tips att inte förstöra fotgåendet, så stannar hon fint. Hon stannar faktiskt bättre då. Säger jag fot och säger stanna så sätter hon sig ungefär hälften av gångerna. 

Ska bli riktigt KUL att ge mig ut och tävla med henne igen, vi gjorde det idag, en hoppapport och lite fjärrdirigering. Fick tips av Emma hur jag ska få fötterna på plats där och det ska vi börja jobba med så smått i helgen. Matta fram! 

Efter ytterligare ett massagepass så börjar nu axlarna hämta hem sig igen, värker börjar släppa och inatt har jag sovit hyfsat iaf. Jätteskönt. Speciellt som jag inte har sovit en enda hel natt utan att vakna på ungefär ett halvår.....


Vi håller tummarna för mera goa höstdagar, med massor av klar luft och mycket syre!

Tjing!




1 kommentar:

  1. Hoppas du mår bättre! den texten kopiera jag av dig....den va så sann...


    va rädd om dig
    kram wivi

    SvaraRadera