fredag 14 september 2012

Världen är verkligen liten...


Ibland....inser man hur liten världen faktiskt är. 

Jag började dagen idag med att åka till Helsingborg till vår allra bästaste veterinär där för att Chili skulle ta bort sin talgkörtel. Den som vi skrapade för ett par år sen men som raskt kom tillbaka...visste vi om iofs att den nog skulle göra så nu bestämde jag mig för att den ska bort! Helt!
Passade på att ta lite prover på Chili samtidigt...

Hur som helst, jag hade bestämt mig för att vänta kvar på djursjukhuset, tog en kopp kaffe och en bunt tidningar och började plöja mig igenom. 

En stund senare kom en annan matte ut och hade lämnat sin vovve, tog en ny kopp kaffe och satte sig mitt emot mig. 

Vi började prata om allt möjligt, hade aldrig sett människan förut. Kom in på hästar och hon pratade om nån hon brukade rida med. Träna tillsammans med. Fakta i kråksången är att Hanna ju älskar NH och frihetsdressyr med hästar. Jättevackert men jag har aldrig nånsin kunnat nåt om sånt. Häftigt och egentligen väldigt naturligt. 

Människan hon pratade om lät bekant. Huvudet gick på högvarv. Men nej jag känner ju ingen som håller på med sånt? Ingen alls...SEN plötsligt, så inser jag, det är ju mammas kusin! 

Där sitter jag, pratar med en helt främmande människa, och får reda på av en ren slump att människan hon pratar om är en släkting! Så häftigt! och jodå mor visste men hade väl aldrig insett att Hanna gillade sånt! Så nu har jag iaf bestämt, det ska kontaktas och hälsas på, Hanna lär jubla! 

och operationen gick fint, proverna visade frisk hund och om 10 dagar ska vi ner igen för stygnborttagning. Tills dess går Chili i ett av Hannas avlagda linnen för att skydda såret....och för att slippa tratt så långt det går...

Ha en go helg därute, imorrn vet jag en som ska sova, länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar