söndag 9 september 2012

Husmansko(n)st


Bilder; recept.nu

Den här helgen har jag minsann varit riktigt huslig! Jag har tvättat, bakat bröd, bakat frallor, bakat kaka, plockat svamp, städat, klippt gräs och som pricken över i så ställde jag mig idag och för första gången i mitt liv kokte ärtsoppa.....

Det var inte så svårt och blev rätt så bra, ärtorna skulle dock koka väldigt mycket längre än som stod i receptet men till slut fick vi mat i våra magar. Istället för pannkakor efteråt gjorde jag krabbelurer....gott gott!

Så, en riktigt bra helg, en lugn och stilla sådan får jag säga, fick inte gjort hälften av vad jag hade tänkt, men har fått fixat en massa annat och det känns toppen. Framförallt gräset kände jag behövdes klippas och det är så skönt att få ner det innan det blir för långt och innan hösten kommer på allvar. Nu är det klippt, håven för makens golfbollar som stått på gräsmattan är insatt för hösten...den har bara stått ute hela sommaren. Utan någon som helst nytta!

Nu blir det bok och sen sova! Imorrn är det måndag!

Ha en skön vecka!

1 kommentar:

  1. Hade du blötlagt ärtorna innan du kokade dom? Jag brukar lägga dom i vatten över natten.

    SvaraRadera