lördag 8 september 2012

Dagens pyssel....




Jag vet inte helt hur länge vi har sagt att vi skulle göra en ny krans, men påskkransen hängde iaf kvar på dörren tills långt in på sommaren...till slut åkte den ner och har sen legat där i garaget i avvaktan på ny dekoration. Nu blev det inte så utan vi tog en alldeles fräsch stomme, gav oss ut i skogen och hämtade ljung, plockade blommor i trädgården och tog fram vårt pynt. Sen klädde jag upp stommen med ljung, när jag var klar och skulle fästa dom vilda ändarna på ljungen protesterade Hanna, nej hon ville ha det kvar för att hon tyckte det var fint och lite vilt. Så så fick det bli. Hon fick sen dekorera kransen och till slut kom den ut på dörren. 

Höstpynt!

Idag kom Frida upp en tur, jag hade bakat tigerkaka med banan enligt recept i två systrars söta och vi tog en långtur och plockade kantareller tillsammans med vovvarna i skogen. Jättehärligt!

Trots stormandet i träden en härlig eftermiddag!

2 kommentarer:

  1. Oj, vilken fin höstkrans. Precis en sån skulle jag haft på min dörr men jag är inte ett dugg pysslig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefin krans. Ni är så himla pyssliga och duktiga.

    SvaraRadera