lördag 22 september 2012

Bestäm dig för vad du vill..


Senaste åren har jag gjort mycket på ren och skär vilja. Jag har gjort saker inte för att jag vill utan för att jag känner att det förväntas av mig. Gått ifrån att göra det jag brinner för till att nånstans göra allting annat först och sen ta mig tid med mig själv. Tid jag sen har känt inte har funnits och avsaknaden av ork har varit total.

Mitt i allt detta så har jag försökt få fram resultat på små träningstillfällen och liten ork. Lite hoppats på tur och bara kört. Mint har ju varit ett sånt exempel där ett sånt halvdant försök helt enkelt inte har funkat. Det går liksom inte att köra på vilja, till slut tar både orken och viljan och lusten faktiskt slut.

En väninna och jag satt och pratade för nån vecka sen, för vems skull tränar du? För att du tycker det är roligt eller för nån annans skull? För att det ska se bra ut? Sista åren har jag nog många gånger tagit ut udden av den sista orken och tränat för att det just ska se bra ut.

Därför känns det nu skönt att ha tagit beslutet att göra sig av med fåren. Många har redan, på ett dygn höjt på ögonbrynen åt detta mitt något konstiga beslut. Men det är inte något konstigt beslut, egentligen. Man kan inte räcka till åt allt, inte åt alla och man kan inte hinna med allt man vill och lite till när dygnet faktiskt fortfarande bara har 24 timmar. Sista åren har det varit så mycket runt omkring så när tiden har kommit till hundarna har varken tiden eller orken funnits där. 

Därför får fåren åka. Jag lär sakna dom hela vägen ända in i själen men jag tänker göra det jag vill, det jag brinner för. 

Nånstans måste man bestämma sig för vad det är man verkligen vill och prioritera det, inte prioritera det andra människor tycker bara för att det ska så vara! 

Med denna nyvunna energin tog ja ut Chili på ett litet pass idag och Mint fick sig en genomkörare i fårhagen. Det hon och jag har problem med det är vem som bestämmer. Efter en hel del tjafs så gav hon upp och gjorde som jag sa, vill hon så kan hon verkligen. Hon ska bara bli övertygad om att det är jag som ska tala om vart hon och fåren ska, inte tvärtom. Mint är så olik Chili, så väldigt arbetssam men har oxå läget väldigt klart för sig hur HON tycker att saker och ting ska skötas. Kommer vi överens så funkar det mesta precis hur bra som helst!

Chili verkade glad åt att ens få göra nåt, med tanke på stygn och annat så har hon ju mest gått och gjort nada. Däremot verkar nya fodret ha gjort underverk med hennes vikt. Verkar som om hon tidigare gått och samlat på sig vätska. Jätteskönt att få ordning på den biten igen! 

Ha en riktigt skön söndag allihopa!

1 kommentar:

  1. Kloka tankar och ett bra beslut! Man ska absolut göra som man känner och skit i om folk höjer på ögonbrynen. Det viktigaste är ju att du mår bra :)

    SvaraRadera