tisdag 18 september 2012

Att leva med ständig smärta


En god vän berättade för flera år sen om en av sina väninnor som fått värk i unga år och som faktiskt tagit livet av sig. 

Värken hade kommit smygandes för att en dag finnas där alltid och värktabletter och ständiga depressioner blev en bit av vardagen. 

Just där och då, livet lekte, så kände jag att det måste ju finnas hjälp att få?

När jag satt där på planet från Cypern så kände jag att jo närmsta träd hade varit en väldigt enkel utväg. jag kände att ska jag behöva leva med detta i 40 år till så vill jag inte längre. Såhär efteråt är det hemskt att ens ha tänkt tanken.

Jag hann inte ens hem, smsade från flygplatsen i Larnaca, till min massör i Laholm. Lena. Världens mysigaste Lena. Fick akuttid och var där både måndag och tisdag. Numera är värken nästan helt borta.

Det går inte att föreställa sig hur det är att leva med ständig värk innan man faktiskt är där. Att vakna varje dag och ha ont. Att somna varje dag och knappt kunna sova utan att ha ont. Att gå varenda dag och knappt veta hur många värktabletter man ska behöva ta. Att inte kunna röra sig som vanligt. Det är hemskt! Jag levde med daglig ständig värk varenda dag från mars tills jag kom hem från Cypern. Vi pratar om ett knappt halvår. Ett knappt halvår utan att klara mig utan värktabletter en enda dag. Ett halvår utan att ha sovit hela natten en enda natt.....

Jag är så tacksam, så glad att kunna röra mig igen. Att kunna bete mig som vanligt. Det är jätteskönt! Så tack gode gud för Lena säger jag! 

Idag har jag varit där igen och jo armen och hela kroppen känns mycket lättare att leva med nu! Det är helt underbart!!!!!

2 kommentarer:

  1. Va skönt att du mår bättre! jag tycker att det värsta med värken är att man vänjer sig :(...men det måste vara underbart att det hjälper med massage...

    va rädd om dig!
    kram wivi

    SvaraRadera