torsdag 9 augusti 2012

Semester....


Just nu händer det inte så mycket häruppe på farmen. Det är semester. Alla har gått in i nån slags viloperiod där man funderar på hur man ska ta sig upp tidigt om bara en dryg vecka. 

Det är så långt det är kvar, En vecka av ett helt långt sommarlov. Fattar inte vart det tog vägen. Regnade bort. 

Den här veckan har jag iaf jobbat, trots vackert väder. Det är nackdelen med att vara sin egen, man vill ha klart allting och vill finnas till hands för kunderna trots att man redan tidigare annonserat att man ska försöka vara sammanhängande ledig. Fördelen är att den ledigheten kan jag ta igen senare i höst. 

Nu är iaf alla momsar klara för inlämning nästa vecka, det är jätteskönt. Jätteskönt att ha dom gjorda redan. 

Innebär vila nästa vecka. Sömn. Ännu en vecka när man funderar på hur man ska orka upp i ottan om bara några få dagar....

Tjing!

1 kommentar:

  1. Hej Ulrica! Vad roligt att du skrev en liten kommentar hos mig. Ja, jag ser fram emot kursen i beskattningsrätt. Den verkar faktiskt riktigt rolig. Kanske lite nördigt, men så är det :). Det är extra kul att läsa din blogg eftersom du jobbar med det som jag utbildar mig till. Jag försöker snappa upp lite hur din vardag ser ut jobbmässigt. Nu har jag valt att inte lägga min LIA hos en revisionsbyrå utan jag ska vara på ett företag där jag får göra varierande uppgifter. Det blir både bokföring, fakturering, löner mm. Jag har fått för mig att det passar mig bättre. Jag ska vara på ett mindre företag i Hässleholm med nio anställda. Ha det bra! Ing-Mari

    SvaraRadera