söndag 29 juli 2012

Tänk att det ska behöva vara så svårt...


att få till ett truthämt! Så jättesvårt! 

Men idag så, heja heja!

vi for till skogs idag, mötte upp Hanna och Lasse vid sjön uppe mot Bala för lite träning. Lagom väder inget regn ingen vind nästan . Jättelagom väder för lite träning. 

Innan dom andra kom hade jag hunnit lägga ut ett litet sök åt Chip, Chilis valp från i våras som bott här i helgen, två dummisar och två leksaker. Inget avancerat men bara för att se hur det funkade. 

Precis när vi skulle börja så kom Hanna och Lasse. Ny miljö, hundar som skällde, bildörrar som small och folk som pratade. Chip slängde en blick men fortsatte sen med det vi höll på med. Fullt fokus! 

Två leksaker och två dummisar levererades in, snyggt och prydligt, i hand! Så jäkla roligt! Han är en talang den gossen! 

Behöver jag säga att jag ångrar mig ännu mera nu att jag inte behöll en valp.......................

Hur som helst. Mint fick gå ett spår som Hanna hade lagt ut efter att vi kört markeringar med deras två unghundar. Godisspår inte särskilt långt men iaf. En leksak på mitten en i slutet och Mint tog det klockrent. Tror hon plockade varenda godisbit....

Sen var det då morsans tur. Hon fick börja med en markering rakt över sjön, det blev en lång en. Tanken var simträning, tant har blivit lite rund om magen efter sin uppboostning. Hon har nog boostat sig själv med Mints mat oxå mer gånger än jag tror dessutom....men hur som helst, Lasse kastade, Chili hämtade. Inga problem. medan Chili var på väg tillbaka sen så kastade Lasse ut en till som jag sen skickade Chili på som linjetag. Klockrent, snyggt, inga problem.

In med Chili i bilen för flytt ner till en håla där Tila skulle köra sök. lasse la ut 12 dummisar och när Tila hade tagit fem fick Chili plocka resterande sju. Fördelen var här att här var en backe, vi stod ju som bekant i kanten på en håla, så det var backe ner backe upp = bra träning för kroppen oxå!

Alla sju kom in i flygande fläng och tanken var ett litet viltsök men tänkte jag nöjer mig med truten. Som för dagen var frusen förvisso men då ännu svårare att leverera in. Men skam den som ger sig. Ett tu tre så bara såg hon ut att bestämma sig, ja jag får väl springa in med den då så kärringen håller tyst. Dvs jag. Fick den i hand, snyggt och prydligt. Dagens träningspass över, alla glada nöjda, tänk att det ska behöva vara så svårt att nå dit................................

Imorrn börjar vår semester, då vill vi ha sooooooooooooooooooooooooooool!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar