söndag 8 juli 2012

En trädgårdstidning och fransk hallontårta...


En dag som den jag hade igår vet jag inte när jag hade sist. Det är väldigt väldigt länge sen iaf...

Det var Knäredsdagen igår och planen var att klippa gräs, fixa hönshuset, dom där små röda har återkommit men har blivit massmördade kan jag erkänna via klisterremsor, igår satte jag dessutom Flusa på hönsen. Då blir dom inte så långvariga. Röda hönskvalster är det vi pratar om, det mest jäkliga bland ohyra man kan tänka sig men är man hysterisk mot allt vad småkryp heter så är dom inte så svåra att bli av med...krävs en väldig massa vilja dock...och ohyremedel :O). 

Lagom tills allt var klart och vi hade ätit lunch så kom regnet. Så nej, vi stannade hemma i vår lugna vrå igår. Vi gick ner och mockade jag och Hanna, sen tog vi en långrunda i skogen tillsammans med hundarna, en dusch och sen gick jag ut och satte mig på altanen och läste en tidning. Fick klämt in en halvtimmas middagslur oxå...

På kvällen blev det middag på stekt ytterfilé, pommes och kall sås och till efterrätt fransk hallontårta...nästa gång ska jag dock lägga bären ovanpå istället för under....stod att dom skulle vara ovanpå i receptet men hade alldeles för mig att jag sist när jag gjorde det för sådär 100 år sen la dom under. Jag hade fel, det är ett som är säkert. Bären låg under som en kletig massa och ovanpå låg fyllningen och bildade ett stenhårt ganska smaklöst täcke. Så nej, nästa gång bär ovanpå!

Idag är det söndag, det blir lugna gatan här idag oxå! 

Ha en fin dag allihopa!

1 kommentar:

  1. Tårtan ser kanon god ut inte fel alls. Ja vi sknade dig yster såg att du inte var med på listan. Men det kommer fler tillfällen. Ha en skön tisdag kramar Beijan

    SvaraRadera