lördag 14 juli 2012

Det blir vitt vitt vitt vitt vitt...

...i stallet just nu. Förra året målade jag väggarna en gång, tidigare var där vanliga grånade brädor i stallet. Mörkt och just bara grått! Men nu är det andra väggar, dom är VITA!

har börjat måla en andra gång, ska sätta upp täckeshängare därnere för att få ner alla täcken och schabrak som ligger häruppe och skräpar, några här, några där. Ordning och reda. och just den där andra strykningen färg blir sååå bra, det blir sååå fräscht! Det är underbart!

Ja annars händer det inte mycket häruppe på berget, det gör som hos alla andra, det regnar. Regn manar till inomhusaktivitet, dvs jag sitter och jobbar dagtid och på kvällarna blir det tv. Mycket tv. Slötittandes i soffan är rätt skönt det med.

Igår tog jag en tur till Ingela, där mötte Ingelas dotter Pernilla och Camilla upp för lite träning och god fika. Det är så mycket roligare och lättare att träna med bra träningskompisar! Tre par ögon ser mycket bättre än mina egna när jag går. Det jag har bestämt mig för att träna på är störning på Mint. Störning störning störning. Funkade fint. har börjat träna med leksak istället för sk engagemangsträning som bara och enkom gjorde Mint låg. Ju mer jag försökte få igång henne, ju lägre och mer passiv blev hon. Inte hennes grej!

Idag har Chili fått leka med en stor blodhund, jodå, den gossen var rätt kul sa hon! Sen en tur och kolla av fårens nya hage, och jag har klippt gräset mellan skurarna.

Imorrn valpkurs och hovslagare!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar