onsdag 25 juli 2012

Årets första dopp


Äntligen äntligen äntligen....jag är badkruka personifierad men det där att ta årets allra första svalkande dopp för att man faktiskt känner att det är skönt att svalka sig, ja visst är det riktigt riktigt härligt! Det är underbart!

Idag åkte jag och hämtade Patricia vid åttasnåret, och sen gav hon sig ut och red på Zimone. Tanken var att kolla av hur Zimone beter sig i skogen, vi har aldrig provat det och jag vågar inte själv pga min axel. 

Framridningen i hagen gick fint :) däremot så var Zimone rätt tittig i skogen när jag efter att ha gått en bit med dom vände och gick tillbaka igen. Zimone hade oxå vänt ett par gånger....Sen plötsligt for nåt iväg i skogen och då kände nog Zimone bättre fly än illa....det lustiga var att när dom kom tillbaka på rundan, dom hade tagit sig varvet runt i skogen, så kom dom i en rätt lugn och fin galopp så det såg så mysigt ut. Tanken Patricia hade var dock inte att galoppera och hon fick inte heller stopp på Zimone....när Zimone fick syn på mig så satte hon igång att tokgnägga och sen saktade hon iaf av. 

Så nej, ska hon ut i skogen, så får det bli med just Patricia. Min axel klarar inte av att hon skulle bli rädd och Hanna är inte rätt tös att sätta på hästen om hon är rädd i skogen. Tyvärr. Allting får nu handla om säkerhet.

Sen i eftermiddag har vi varit på stranden och solat och badat. Vi hade sån TUR så vi fann en parkeringsplats i skuggan dessutom vid stranden och kunde knata ner och bara vara en stund. Det är härligt! Vi har haft några underbara härliga dagar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar