onsdag 13 juni 2012

Hallå där!


Idag kom ännu ett bevis på att det är så roligt att träna hund. har jobbat hela dagen idag, suttit djupt försjunken i dom eftersläntrande boksluten och bara vänt papper hela dagen. Menar verkligen hela dagen. Ja förutom när jag mitt innan veterinären kom hörde räven skälla i skogen, slängde på mig gubbens foppatofflor och SPRANG ner i hagen, HOPPADE över gärdsgården in i skogen gapandes och skrikandes och samtidigt ropandes på katterna......hör att veterinären kommer och SPRINGER tillbaka in i huset och ropar på katterna samtidigt, får fatt i en och kastar in i kontoret för att mötas av ännu en som kommer från skogen med hjärtat slåendes så ja jag tror det höll på att hoppa ur den lilla kattkroppen...samma katt satt bara halvtimman innan i ett träd i hästhagen och retade skator...

Hur som helst, hästarna har idag blivit vaccinerade och Zimone fick en årlig undersökning, allt såg finfint ut!

Efter middag och dusch så for vi in till stan, hämtade ett begagnat täcke jag köpt åt gamlamor och vidare till brukshundklubben. Hanna skulle haft avslut på sin rallylydnadskurs men hade ont i skallen efter sin simning idag, så vi åkte till nästa Hanna för hundträning och platsliggning framförallt. Där fick vi även sällskap av en annan ny hund för Mint, stora fina schäfterhanen Samson. Stilig herre! 

Mint låg fint iaf och rätt så stadigt. Jeanette som hade Samson har en väninna som har en border som dom störningstränar mycket, tror jag ska lägga mig på den linjen oxå...för att få upp stabiliteten....släpp ett gäng får med Mint och man kan riva ett hus bredvid henne men lägg henne på en appellplan eller på gräsmattan härute så kan man knappt skramla med kastrullerna inne...

Hur som helst, så är ju då fröken en polis ut i tassarna. När Jeanette skulle köra sin Samson mot rutan och exade upp honom så fick hon bara nog och sprang mot honom. Jag röt till och fick tillbaka henne igen men jag blev så förvånad. Det var liksom att hallå, sådär gör man inte! Tyckte Mint alltså....hon ska verkligen hålla ordning på allt och helst alla...söta hunden min...

Imorrn blir det lite träning till härhemma och sen kör vi tävling i Oskarström på fredag. Kör så det ryker!

Och apropå kör så det ryker så håller vi allt vad vi har för Hanna och Bacci och Jenny och Ior i helgen. Först och främst att ni kommer MED på SM och sen att det dessutom går BRA! Vi håller allt vi har!!!!!! KÖR SÅ DET RYKER! 

Själv ska jag leverera får, ha valpkurs, ut och äta middag och helst hinna andas lite emellan oxå i helgen...puh!

Axeln, den lever och mår bra, fortfarande! Det är HELT underbart! 

Tjing!

1 kommentar: