lördag 16 juni 2012

En halv poäng...


En halv stackars poäng....igår åkte jag och Mint till Oskarström för tävlan igen i lydnadsklass I. Vi hade ju tänkt få det där LP:t. 

Åkte dit mätt i magen, hade varit ute en tur och vädret var helt på min sida. Sprayade hund och mig själv och gick upp med hjärtat i halsgropen till platsliggningen. 

Mint hon låg och hon låg och hon låg och hon låg. Vid nåt tillfälle vände hon sig bak emot skogen och kikade men låg fint och stabilt och rätt som det var var platsliggningen slut. 

Kände wow vad skönt!

Sen hade vi startnummer tre så vi var nere i bilen fick lite vatten och sen upp igen och värmde upp körde igenom hela programmet och det gick alldeles lysande. Precis innan det var vår tur körde jag lite linförighet utanför, gick fin fint. 

När jag sen gick min linförighet så virrade tävlingsledaren helt bort sig och vi fick inga halter ingenting men jo det gick bra ändå. Men det var lite förvirrat. Ganska mycket förvirrat. 

Betyg 7.5 blev det, Mint gick och buffade lite på mig och bytte position vid nåt tillfälle. Men jag är nöjd.

Sen var det läggande under gång och det brukar ju vara paradnummer. Pang bom ner i backen och det har hon väl gjort nästan alltid sen dag 1. Men just ikväll var det inte så. Hon gjorde däremot ett alldeles lysande ställande....hrm...

Resten av programmet gick kanon ....men lite avdrag blev det, hon fick snett sitt på hoppet, avdrag en halv poäng, hon fick 8.5 på ställandet pga att hon troligen gick ett par steg, hon fick 9 på inkallningen pga att hon buffade på mig. Helheten var 9 och apporteringen 10. Jättefina poäng men som sagt förstapriset försvann med en halv poäng....kan tillstå att jag blev jättesur. Ett halvt jäkla poäng och vi hade varit ett steg närmre det där LP:t.

Nu har jag bestämt mig för att strunta i ettan för i vår och köra på tvåan till hösten! 

Så får det bli!



3 kommentarer:

  1. Retligt med den halva poängen, men bra beslut med tvåan. Kör hårt!

    SvaraRadera
  2. Snubblande nära!!! Så typiskt! Men ibland så... Men nu får du/ni sikta vidare - precis så som du bestämt dig för ju! Stor kram till dig o din två o fyrbenta familj Ulrica!!!

    SvaraRadera
  3. Trevlig midsommar med mycket sol och skoj önskas i Tygared
    /Hella

    SvaraRadera