söndag 6 maj 2012

Nyttiga tankar!


Härliga vårhelger vad underbart det är med fint väder och sol!

I helgen har vi hittat på en del.

I fredags kom först en LRF coach hit, dom har en nysatsning och åker runt till alla som brukar jord och skog, dom där som inte normalt sett hör av sig själva heller...

vi lever ju ett ganska stilla liv på gården på det viset att vi faktiskt inte har nån stor satsning som gör att vi är väldigt aktiva inom LRF. Först när hon ringde kände jag väl att nej vad ska hon här och göra? Men kände samtidigt att ja kom du, det är alltid nyttigt att få saker sedda utifrån, lufta saker och ting och kanske knyta nya kontakter.

Vi satt i nästan tre timmar med henne och pratade! Om allt mellan himmel och jord och jodå, ett nytt nätverk för fårägare ska startas och där anmälde jag mig genast som intresserad! Även om man inte är jätteaktiv så är kontakten bra och ett mindre slakteri är nåt jag efterlyst länge! 

Sen får man fram tankar och idéer man går och suger på men som ligger i bakhuvudet ännu så länge, just nu känner vi att vi har det bra som vi har det men det var helt klart ett lyckat besök!

Igår var vi på hallandsåsen på familjedag, väldigt trevligt! Det läckte vatten det var lite mörkt och ja jag är väl glad att jag inte jobbar därinne men samtidigt var det fantastiskt roligt att ha sett det! Projektet dom pratat om jättelänge, i hela mitt liv faktiskt, och som nu snart är klart! Ja det var helt klart lite häftigt!

Efteråt blev det middag hos svärföräldrarna och sen när vi kom hem igårkväll satte jag mig att jobba.

Idag blir det jobba för hela slanten här så mycket jag hinner, trots det underbara vädret ute. Det är 15 juni som gäller nu sen ska vi kunna vila!

Ha en härlig söndag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar