tisdag 1 maj 2012

Kvitto på träningen


Idag åkte Hanna till en kompis i markaryd och jag tog Chili med mig och åkte till den andra Hanna för lite träning. Hanna hade hittat nya tärningsmarker när hon var ute och gick häromdagen så idag var det dags för lite test på ny mark.

vi började med en promenix upp till ett fält, ett fält med små björkar, en bod mitt på ena kanten, ris och en gärdesgård. Där gjorde vi en hyfsat stor fyrkant.

Jag gjorde ju en här hemma i hagen häromdagen och utnyttjade hela hagen men när Chili tror hon vet men inte har full koll så fick jag reda på att då drar det hon vet om och det är svårt att styra henne på min linje på lång linje. då får jag gå närmre för att övertyga henne om att det faktiskt finns nåt där jag pekar oxå.....

Fyrkanten idag gick dock bra och jag ska ta upp min miss med Birgitta imorrn, se hur jag ska göra, vad jag gjorde fel och hur jag ska få till det.

Efter vår fyrkant gick vi vidare in i skogen och hamnade i sk sumpmark. Små tallar och sankmark. Jättebra träning, jättebra konditionsträning. Dessutom var där berg på vänsterkanten och en tallskog rakt fram vilket innebar tre olika terränger.

Nästan ingen vind och varmt, ja det är bra träning! Chili löste söket fint och gick sen vid min sida hela vägen tillbaka. medan dom andra jobbade låg hon stilla vid min sida sa ingenting utan bara väntade på sin tur. Det är nog det jag är mest nöjd med sen förra året, lugnet och tystnaden.

Imorrn blir det ett nytt pass hos Birgitta för avstämning! och äggleverans!

Ha en fortsatt go vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar