söndag 27 maj 2012

Härliga vår!


Vilken underbar tid vi har framför oss! Sommar och sol, alla träd har slagit ut och nu växer gräset så det nästan knakar...härligt är det! Imorrn ska det tydligen bli ett visst omslag i vädret och lite sämre men jag känner lite att det kvittar, vi behöver lite regn oxå! Det är en härlig tid nu!

Idag är mors dag och vilken mors dag jag faktiskt har haft. Började i morse att jag vaknade av att Hanna kom in med frukost till mig, goa ungen min! 

Efter frukosten pysslade jag om djuren här på gården en stund, sen for jag ner och såg till fåren hos Lena och Lasse, stod där och småtjattrade en stund. Alltid lika trevligt.

Hem och jobba några timmar, röjde upp i köket och fixade lite. Klockan ett kom Annika med sina vovvar för lite träning och jag är riktigt nöjd med dagens träning! Vi började med Annikas vovve som fick ta markeringar bakom en ridå av buskar och träd, löste hon galant!

Sen var det Chilis tur med låååånga markeringar, gröna dummies mot grön ridå. Löste hon oxå jättefint! Fick till lite dirigering oxå på nån enstaka och det gick bra. Försöker ta alla tillfällen!

Sen var det ett sök med minidummies i höga gräset. Annikas vovve började och Chili tog några på mitten och nån i slutet. Det som var mindre bra är att Chili återigen uppvisade prov på att hon ibland bara anser att det där med att komma in är inte så bråttom. Inte att hon gör nåt annat men har ett helt annat tempo in än ut. Det är nåt vi måste jobba på! Har kommit nu efter dräktigheten...trist. Men, problem är till för att lösas!

Även i söket fick jag till lite dirigering för att finna den sista, normalt går jag inte in och bryter ett sök men kände jag ville ta tillvara tillfället.

Sist blev det memories för Annikas vovvar och sen fick Chili hämta en drös när Annika hade åkt hem på olika avstånd. Märktes hon var trött men hon löste det. 

Nöjd!

Tog en cykeltur med Mint efter det så hon oxå fick rasta av sig. 



Efter lite vila och plock i köket var det så dags. För första nåltovningen.

Hrm....jodå det gick fint. Nybörjartovning, i pepparkaksform. Ser fram emot att lära mig mera om tovning kan man säga.....Hanna fick till en råtta och en hund i en pepparkaksform oxå...

Sen ikväll satte jag fart med maten, hade kött i marinad med god kall sås och pommes frites till det. Maken kom hem från jobbet och hade en fin bukett röda rosor med sig hem och Hamilton filmen plus ett par lotter. Visst är man väl lyckligt lottad och jag blev jätteglad över det! Goa gubben min! <3
Har nog världens bästa!

Nu är det kvällen, imorrn är det måndag och nu är det bara tre veckor kvar, på deklarationssäsongen!

Gonatt!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår hur du kände...

    Vill också bara säga att någon annan tyckte att saken vi pratade om var JÄTTEFINA!
    Så det så!
    (Det andra var bara en DUM handling!)

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hej Ulrica .....tovning kommer att ge dig mycket glädje.Använder du ull från dina får? När du har fått in "snitsen" så kan du göra vad som helst. Även att karda och färga ullen själv ger aaahhhaaaa-
    upplevelser! Jag önskar dig lyckat till med det och med ev. planer ang. gårdsbutiken.. Passar på att önskar dig och din fam. en skön sommar. Här i huvudstaden har det blivit ganska kyligt - men vi skulle behöva regn - björkarna ser redan lite slokna ut.
    /Hella

    SvaraRadera