fredag 2 mars 2012

Nystart?


Idag så kom Hanna äntligen upp på hästryggen igen efter att inte ha suttit på en häst sen i november! Lite pirrigt, väldigt nervöst! Men upp kom hon och jo det gick fint! Hästen var dock lite frågande till varför Hanna var så oroligt.....Travade och skrittade gjorde hon men i galopp fick hon inte Zimone. Nej där var det stopp! Mor gick upp och satte sig och jo då funkade det! 

Däremot gjorde vi en annan häftig sak idag, eller jag. Fick för mig att slänga upp Zimones sadel på Annie bara för att se vad som hände! Ingenting! Hon bara tittade ungefär som att jaha, och vad var det med det då??????????????? Spände sadelgjorden och hästen bara stod som ingenting! Häftigt! Snäll go häst! Satte på henne träns oxå men det var lite stort så hon hade bettet halvvägs i munnen men hon gjorde inget åt det heller....

Idag har jag annars fått gjort mängder! har städat alla hönsens hus, rent och fint blev det! Härligt! Har varit soligt och fint så det har blivit en del pauser och bara sitta på ändan och njuuuta! Bland annat satte jag mig hos mina nya höns och bara var och då kom Cola och satte sig och skulle gosa...höll på att vrida sig själv ur led av kelsjukhet...

Dessutom har jag rivit ner trasigt staket i sommarhagen, satt upp nya trådar och bytt ett par isolatorer, ett par handtag och fixat! Jätteskönt att ha det gjort, det tar sin tid! 

Men som sagt, sååå fint väder så det var sååå skönt att bara vara ute...jättehärligt!

Ha en go helg!

3 kommentarer:

  1. I Småland har solen åxå värmt oss och visst får man massor av energi av vårsol!!! Ha en fin och solig helg! / Weronicha från Värnamo

    SvaraRadera
  2. Huvudstaden hade fint väder med .. satt och gottade mig i solen på balkongen och njöt av dom nyinköpta påskliljor från Ulrikdals trädgården...
    Ha en skön helg
    /Hella

    SvaraRadera
  3. Grattis till minskningen kanon. Det var hemskt vad valparna växer . Vilken tur att hon vågade sig upp på ryggen igen och att det var en snäll häst. Ha en mysig kväll kram Beijan

    SvaraRadera