onsdag 28 mars 2012

Dags att börja säga på återseende....


Ja idag var det så dags. Kvart över sex ringde klockan och jag tog på mig och gick först ut och gav valparna frukost och sen smög jag ner till får och hästar. De sistnämnda undrade vad i hela världen jag gjorde uppe så tidigt.....

Inga lamm på gång så det blev matning och sen packade vi in lilla Ella tillsammans med hennes saker och började färden norrut till Kungälv där vi skulle möta hennes nya matte och husse för vidare färd hem till Norge. 

Lite gnyende blev det på vägen ner till Knäred sen kan jag säga att lilla damen var som om hon aldrig gjort annat än åkt bil. Hon satt lite i Hannas knä och sen låg hon och sov på golvet på passagerarsidan vid Hannas fötter. Hemma hos Jenny med familj i helt ny miljö med helt nya människor var hon helt trygg och bara fann sig direkt. Gick och snodde ett kramdjur att leka med...

Till slut var det dags att säga på återseende och ja det var hårt att lämna ifrån sig första valpen. Dom ligger ju en väldigt nära hjärtat och vi tycker alla väldigt mycket om dom...

Vi fick ett stort påskägg och en flaska vin från Ellas blivande matte och husse, det är lika stort och lika fint och lika fyllt med godis som det ser ut....TACK!!!! <3


På vägen hem åkte vi om Åkrabergs handelsträdgård och köpte lite växter...eller lite och lite. Det blev 10 fuchsiaplantor, ett par bellis, ett par blommor jag inte ens minns namnet på och ett gäng pelargoner.....mina jag hade övervintrat stendog ju....och så blev det lite mera påskpynt. med hem fick vi oxå handgjorda tuppar som Jenny hade gjort, jättehäftiga! 

Nu blir det blomplantering ikväll, ytterligare en valp har åkt, det blir en skogsrunda med dom stora flickorna och ja sen blir det soffläge för nu är jag trött!

Ha en go kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar