torsdag 23 februari 2012

Vi äter själva och vi har fått gaddar!






Nu jäklar händer det grejor! Valparna har dom sista tre dagarna fått ett mål mat om dagen, i förrgår fick dom bara välling och så fick dom små små bullar med nötfärs på kvällen, så små så dom var nästan för små att rulla....men gott var det! Igår fick dom ett mål välling med lite nötfärs i och likaså i morse. Som synes så blev det första målet ganska kladdigt men idag var alla valparna svarta när dom hade ätit klart!

Hanna fick oxå känna på att dom har fått tänder i sina små munnar, dom växer som dom ska och går gärna ut i köket en tur och kollar läget. Mint har hälsat på dom små och dom små tycker att hon är en rätt kul tant att hälsa på. Blir dom för närgångna så går Mint dock....små konstiga liv som låter märkligt tycker hon...

Inatt har nästan all snön försvunnit, det blåste som attan igårkväll och vattnet det vällde ut över gräsmattan. Så mycket så det lilla hönshuset stod i fara för översvämning så jag ut och tog gubbe och ficklampa med, Mattias fick lysa från det torra vi hade kvar på gräsmattan medan jag flyttade hönor...flytta hönor på kvällen i mörker är ingen hit, slutade med att jag fick lägga mig på knä i det kalla vattnet och nästan krypa in i hönshuset...kan säga att benen värkte och det var kallt när jag kom in igen! Somnade min vana trogen med öronproppar när det blåser så ute och har sovit som en stock inatt!

Ha en skön dag! 

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Det syns på dem att de tycker de är gott. Kan tänka mig att de är rena och fina efter måltiden
    eller?
    Det ska bli spännande och få se dem på lördag.
    Hälsningar
    Karin Falk

    SvaraRadera
  2. Maria & lakritstrollen23 februari 2012 kl. 10:16

    Testa att ge dem äggula i nötfärsen! Bästa näringen som finns för små rovdjur :)

    SvaraRadera