torsdag 9 februari 2012

Vårkänslor!


tänk när det poppar upp såna här ur marken???? Inte långt kvar nu! Det riktigt doftade vår ikväll när jag var ute med hundarna, visst är det helt ljuvligt!!!!!

Igår var vi och åt pannkakor och ärtsoppa hos grannen, riktigt härligt svensk husmanskost, visst är det underbart gott! Det är ljuvligt! Han är toppen på att laga mat. Punch fick vi till oxå :O) Mumma! 

Kom på att en väninna till mamma alltid gjorde några rutor när vi var små med nån kräm emellan, gröna var dom och så var där punch i krämen på locket tror jag...eller möjligen den emellan. Goda var dom! Ska se om jag hittar receptet! Är det nån hugad som läser här som känner igen dom så maila mig gärna receptet!

Här i låddan växer det så det knakar! Dom börjar redan halvgå på sina ben och låter som ilska vargar om dom inte får mat genast! Men för övrigt så mest sover dom och låter inte så mycket....hihi. 

Imorrn är det fredag, ska åka och hämta pönsar hos Bente och sen blir det nog lite kakbak på eftermiddagen, glömde köpa choklad idag så det blev inget kolarutebak idag!

Däremot fick vi höjt vårt adrenalin idag rejält när vi eller rättare sagt jag insåg idag när jag kom från en kund att vi hade inget vatten nästan! kom bara en liten liten stråle....ja heja. Ut som ett jehu i pannrummet men där var allt som vanligt, vidare in i nästa rum och där var det sjöööööööööööööööööööö. Fatta hur mycket vatten det kan komma på ingen tid alls. I morse när jag åkte var allt okej och ja det hade inte runnit länge för därinne i det rummet stod en kasse med pärmar och dom var inte ens fuktiga så det har kommit väldigt mycket på väldigt lite tid kan man säga...

Men, har man bästaste maken så har man. Han lokaliserade felet och har sen roat sig med att tina vattenrör med hårtork idag...<3 

Ha en mysig fredag alla goa därute!!!!!

2 kommentarer:

  1. Du har haft en mysig dag hör jag. Goe mat i goda grannar. Men kanske inte så kul när du kom hem fy vilken fasa jag vet. Roligt att de små växer o frodas. Jag höll på att sätta i halsen när krokusen dök upp. Tänkte inte har du väl fått det nu. Men insåg snart att du har kallt också. Ha en skön kväll kram Beijan

    SvaraRadera
  2. Ohh så söta dom små liven är ... tur att man bor så långt bort - frestelsen att hälsa på och klappa dom är inte så stor . För om man gjorde det så skulle man väl åka dit .........
    /Hella
    PS Ärtsoppa på en onsdag??? Det är väl torsdagsmat ! Men punschen värmer ju gott när som helst ....

    SvaraRadera