torsdag 2 februari 2012

Valpar dygn 1!


Här kommer dagens hälsning från valplådan!

Natten har avlöpt finfint, jag gick ut och la mig därute hos dom för att ha koll, Chili boade rundor med sina filtar igårkväll och ja jag kände jag ville se lite vad som hände och om jag behövdes så fanns jag bara en meter bort. Sagt och gjort, tog den madrass som hundarna brukar ligga på i sovrummet och gick ut och la mig. 

Vi har sovit i tvåtimmarspass inatt, valparna har nog sovit så länge och sen när dom har boat om sig bland spenarna så har dom låtit och jag har vaknat men sen har vi alla somnat om gott igen...

I morse kände jag en viss oro eftersom Chili ratade sin mat. Efter ett kvickt samtal till Birgitta blev det serverat välling och ja då åt hon lite vanlig mat oxå. En hel liter välling har hon slurpat i sig idag....

Nu råder lugn i lådan, Chili har fått gå en liten promenix med husse idag och jag och Mint tog den långa rundan. Navelsträngarna har nästan torkat redan på alla valpar och alla är varma, mätta och goa!





3 kommentarer:

  1. O vad du har det mysigt. Jag skulle inte kunna slita mig från lådan. Va söt färg det är på den bruna härlio blank. Hoppas du kan sova någon timma mer i natt. Ha en mysig kväll kram Beijan

    SvaraRadera
  2. Grattis än en gång till de små <3

    SvaraRadera
  3. Så gosigt dom har det...och en liten chokladbit mitt i hela högen. Är det stor efterfrågan på bruna...vet att det var det för ganska många år sedan

    SvaraRadera