lördag 11 februari 2012

Träningspass


Hittade den här bilden bland korten som var i kameran, för två år sen när vi var i Gävle och inser hur stor min tjej har blivit....från en liten tös till en tjej som är nästan lika lång som sin mor....magiskt hur åren går! 

idag har varit en sån där härlig dag när man bara känner att wow vad ljust det är! Trots avsaknaden av sol så njuter jag av att dagen har längt sig, idag var det ljust ända tills halv sex! Underbart!!!! 

Har fått tvättat upp tvätten, fixat med dom nya hönsen, kloka Klara Kluck som är en sussexkorsning åt ur handen på mig direkt idag när jag kom upp i hönshuset, underbar höna! 

Det har blivit ett bra träningspass med Mint idag oxå, vi började med att klippa klorna, dom brukar inte behöva klippas annars men nu har dom vuxit iväg och fick sig en omgång! Sen började jag leta....leta och leta...efter vad? Jo efter apportbocken! Vad är det med mig och apportbocken? Jag lyckas alltid slarva bort den! jag VET att jag hade den inomhus sist jag hade den och så många ställen har jag inte härinne som jag brukar lägga den? Men nej, hittar den inte! Gick en lov ute oxå men hittade den inte där heller. Det värsta av allt är att jag hittar inte den andra heller....nåväl, dom kommer väl fram kanske. Nån gång när jag inte behöver dom. 

Det fick bli apporteringsträning med hjälp av en vittringspinne idag istället. Satte mig med godispåsen och la pinnen på golvet och väntade...tog inte lång stund innan Mint fattade vad jag ville. Fick till ett par riktigt bra upptag av pinnen. Sen satte vi oss på golvet och då skulle hon ta pinnen där och ge mig. I detta kom där fram ett riktigt bra kryp! Riktigt jäkla skitsnyggt! 

Har stämt träff med Hanna på måndag för lite mera träning, nu är dom lata dagarna slut! 

Fick till ett pass på min egen motionscykel idag oxå, jätteskönt! E-type på högsta volym och så trampa på! Trampa trampa! Underbart! 

Nu mina vänner, nu är det snart små ögon i valplådan, ett par av dom har små små springor! Dessutom har vissa av dom nästan börjat gå redan! Det händer saker! Spännande spännande!!!!!!

Ha en go lördagskväll!

1 kommentar:

  1. När jag såg tösen din trodde jag du hade skickat ut henne i dag med hunden. Det hade varit kallt för henne. Men va kul att det inte bara är jag som får leta grejor hihi. O vad mysigt när dom börjar titta ja avundas dig. Ha en skön lördag kram Beijan

    SvaraRadera