måndag 6 februari 2012

Ny vecka, nya tag!



Måndag började på lugnt sätt, vackert väder, klar blå himmel och gnistrande vit snö som knastrade under mina fötter när jag gick ner och matade hästarna i morse. Härligt!

In och åt frukost och iväg på kundbesök hela förmiddagen och på vägen fick jag uträttat en del ärenden! Bland annat fick jag hämtat en lucka åt dom två herrarna här ovanför, två herrar som verkligen har vuxit till sig! Nu kan dom gå ut och in som dom vill på dagarna, nattetid får dom snällt sova inomhus i skydd från rävar och annat knott som rör sig i skogen på nätterna....är rädd om mina gossar!

I valplådan tycker jag det växer iväg varenda dag! ikväll är det exakt en vecka sen vi hade första tempsänkningen, vart tog den veckan vägen? Det är hemskt vad tiden går fort!

Valparna är nu mer målmedvetna när dom kravlar iväg till tuttarna och äter, dom äter sover och är mest, Chili lämnar stundtals dom för att gå ut och kela eller vill gärna vara med när vi äter...då ligger hon under matbordet. Jag har dessutom längt hennes promenader lite, hon springer som ett jehu i snön och verkar tycka det är toppen att ha blivit av med den stora magen!

Jätteskönt!

Ha en härlig vecka allihopa! Imorrn blir det bak av hallongrottor a la Mariette och så ska vi börja träningen mot vårens lydnadstävlingar!

1 kommentar:

  1. Sickan Snyggingar!!!!!!! Både kissar o valpar förstås! Åh, vad kul att se!
    Tack finaste finaste Ulrika!!!
    Gonattkram från Småland!

    SvaraRadera