onsdag 1 februari 2012

Nu är det kvällen...


lugnet råder i hallen där valparna och Chili bor. Vi har valt att göra en liten fyrkant därute istället för en låda, vi får se om det funkar eller om vi gör en låda istället. Det blir samma mått som en låda ungefär och Chili och valparna får vara i fred....plus att där är plastmatta under...vi får se. Som det ser ut nu så lutar det åt lådbygge iaf. 

Ja det blev ju då sju stycken, när den sista var född så åkte jag ner till konsum och sen fixade jag lite i stallet och efter det tog jag ut Chili så hon fick röra på sig lite. Hon gick med nosen högt i luften och vädrade, man såg på henne hur skönt hon tyckte det var!  Midjan hade kommit tillbaka och ja hon kändes jättepigg! 

Tre pojkar och fyra flickor blev det till slut, vi har vägt dom ikväll och dom vägde mellan 350 och 420 gram styck....den största var en tik som kom ut först...

Chili är en jätteduktig mamma och vi är jätteglada att det gick så fint som det gick ! Ett stort TACK till Birgitta som fanns i luren när jag behövde henne!!! Tack goa du! <3

Ikväll kom den sista moderkakan ut oxå, det är jätteskönt! 

Inatt ska vi sova! 

1 kommentar:

  1. Ett stort grattis till både dej och Chili!
    Det känns nästan som om jag var med er idag. ;)
    Kram & sov nu så gott!

    SvaraRadera