söndag 29 januari 2012

Vantar klara!


Nu är andra paret vantar klara! Fick sån lust att virka vantar för ett tag sen när en bloggväninna lagt ut på sin blogg att hon virkade vantar, hade fått garn jag inte visste vad jag skulle göra med, för grovt att göra nåt annat med...Vantar var perfekt.

Sagt och gjort, började på ett par vantar med mitt svarta ullgarn men Hanna kom och ville ha ett par hon oxå och då fick det bli gröna till henne. Dock inte rent ullgarn, hon ville inte ha dom sticksiga... Idag är dom klara! Blev toppen! Lär bli fler såna par, så enkla att göra så det bara är roligt! Går fort oxå! 

Idag har jag och Hanna varit hos en annan väninna till mig och testat Hannas skridskor. Hanna som är så inmatad i att tappar du balansen, så luta dig bakåt, dvs på hästryggen, hade lite bry med att tänka om  men det gick riktigt bra till slut! jag har ju aldrig i hela mitt liv lärt mig åka skridskor men nog är det rätt mysigt det där att man samlas och så fikar man sen. Jättemysigt. Det blir en ny tur till sjön med fikakorgen med nästa helg om dom ska ut då oxå!

Valpar då? nej inte ännu. I morse var jag helt hundra på att tempen var på väg ner men så gick den upp efter en stund igen. Så nej, falskt alarm. Men nu börjar det komma mjölk ur spenarna oxå så det är nog snart dags...är beräknat till tisdag! 

Ni får ha en fortsatt skön söndagskväll allihopa därute!

1 kommentar:

  1. Åh! vi väntar med spänning!!


    Ha en bra vecka!!
    kram wivi

    SvaraRadera