lördag 28 januari 2012

Lördag!

Lördagar är speciella. Man kan gå upp i ottan och mata och sen kan man med godaste samvetet knodda ner i sängen igen. Det är så underbart. Gå och lulla när man tar ut pållar, mata fåglar, fixa och dona, ta sin tid, gå in och dricka kaffe, duscha och göra vad man vill. Underbart!

Igårkväll när jag var ute hos hästarna så när jag kom runt hörnan på garaget så satt där en hare och åt på resterna utanför dörren. Gillar ju mina vänner hararna, har alltid gillat di små långörade varelserna, så jag la en extra hög med hö utanför dörren i hopp om att dom skulle finna den.

Det hade dom gjort visade det sig i morse för runt högen med hö var där en hel drös med harbajs. Såna där små saker man blir glad av.

En annan sak jag igårkväll blev väldigt glad av var när jag ställde mig på vågen. Satte mig ju för att jag ska ner i vikt, gjorde jag egentligen redan i slutet på sommaren, och med facit i hand så har jag gått ner 5.5 kg sen i somras! Ska ner mer, iaf 10 kg till! Men det är en bra bit på väg och känns sååå underbart!

På fronten valpar händer intet, hon hade 37.8 i morse, hon hade det för en timma sen. Den som väntar på nåt gott....men nu får dom snart komma ut!

Ha en go lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar