fredag 20 januari 2012

Härlig fredag!


Vilken underbar dag vi har haft här idag! En sån där när man får uträttat mycket och känner sig riktigt härligt nöjd!!!!

Först och främst var det ju heeelt vitt ute idag! Bara en sån sak! Det snöade igårkväll en runda men när gubben kom hem från sin jägarexamenskurs hade det börjat regna, kändes väl sådär? men inatt när vovvarna skulle ut så var det vitt vitt vitt vitt vitt...ja det var det inatt när vi la oss oxå förrästen, då hade det börjat dala stora vita flingor från himlen. Rena julesnön kom det. Det var så vackert!

Imorse började jag projekt städning, alla tomtar ut, torka ovanpå alla skåp, ni vet dom där som ibland ser ut som om dom inte rörts av en människas hand på 100 år? Men där var inte så skitigt, tog samma runda innan jul! Fick torkat, skurat, gubben tog ner gardinerna och jag putsade fönster! Bytte ut alla juldukar och juleljus, satte upp nya fräscha gardiner, älskar spetsgardiner, det är gardiner men släpper in mängder med ljus! Älskar det!

Lagom när alla tomtar var nere och gardinerna bytta, gubben höll på med fönstren på utsidan, så kom fårklipparen, vilket innebär att alla får har fått sin päls avklippt idag och alla klövar är dessutom klippta. DET är helt ljuvligt! Går så mycket fortare än om jag skulle gjort det själv och jag är en stor jäkla mes när det kommer till klippa klövar....

Till mat blev det sen pizza och efter maten tog jag hundarna och gick en runda, gubben min dammsög av inomhus. Så nu är här fräscht, rent och jättestädat! Underbart!

Jag och vovvarna njöt till fullo av promenaden, nu ser man nästan dag för dag hur Chilis mage växer!!!!!!!

Ha en underbar helg allihopa!

1 kommentar:

  1. Vi följer er med spänning och håller tummarna för ett härligt gäng småflattar!!

    Lycka till!

    Kram
    Josse & co

    SvaraRadera