fredag 27 januari 2012

Ännu en vecka har gått!


en vecka av härligt vinterväder, klar fin luft och en hel del sol. Det gillar vi!!!
Får gärna hålla i sig februari ut och sen kan det bli vår. Går finfint! Man märker på alla djur oxå alla är så mycket piggare på nåt sätt. Ja fåren är ju lite missnöjda, dom får ju inte gå ut, deras matte är så rädd att dom ska frysa nu när dom är nyklippta...men dom mår väl och börjar bli runda om sina små magar, där lurar nog smått därinne!

Chili hon kniper ännu...det börjar bli nära nu. Lustigt att vi trodde det skulle bli i början av veckan och så går dagarna...minns när vi skulle ha lamm första gången man höll ju på att vänta sönder sig! Men nu är ju allt okej om dom kommer di små valpisarna så nu får dom väldigt gärna komma ut!!!!!! Väldigt gärna! 

Den här veckan har gått i jobbets tecken, bara kan man säga. Mint och jag tränade lite på promenaden idag, inser att den där appelltävlingen i mars börjar krypa väldigt väldigt nära! Dags att börja anmäla henne till lite tävlingar och sätta igång med träningen!

Pausen har varit rätt lång måste jag säga, men jag inbillar mig att hundar mår bra av att pausa i sin träning. Man gör det med unghästar och barn behöver det över loven så jag tror att även hundar ibland kan må bra av lite paus och andhämtning, lite låta saker och ting ligga till sig i skallen. 

Det här året är det lydnadsklass I LP och lydnadsklass II som gäller för båda hundarna, ser fram emot det! Gillar att tävla lydnad, ja gillar att tävla egentligen överhuvudtaget, om man bara hade sluppit gå upp på morgonen :O)

Ha en go helg !!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar