onsdag 21 december 2011

Vår i luften?

Döm om min förvåning i morse när jag gick ut i hönshuset, och hittade två ägg! Hönsen har inte värpt på jag vet inte hur länge, inte ett enda, jo nåt förrästen kom för några veckor sen, men imorse låg där två ägg i lilla hönshuset! Är det vår i luften?????

Men nej det är nog ljuset. Hönsen är väldigt väldigt påverkade av just ljus ute. Blir det lite bättre väder och gråvädret försvinner så brukar det hända att dom lägger ägg. För att sluta igen lika snabbt om vädret blir gråare igen. Men dom två äggen vi fick idag blev jag väldigt väldigt glad för!

Idag har makens moster och morbror varit här, vi har ätit en jättegod lunch som maken påtade ihop medan jag var ute och mockade i morse <3 och sen har vi ätit rester ikväll från igår. Det som blev kvar sen, en stor del iaf av det, lades i en stor bytta och sattes ut utanför...somliga ger tomten gröt...jag gav honom pastasallad :O).

Hönsen får det, imorrn. Men det är så nosvänligt för liten vovve så det hamnade ute redan ikväll!!!!!

Nu är det kvällsmat till pållarna, sen är det glöggbollar på schemat! Sen soffan och Leila bakar!

Tjing!

1 kommentar:

  1. Våra har också kommit igång med värpandet igen. Kan det vara Golfströmmen?

    SvaraRadera