tisdag 6 december 2011

Två veckor kvar!


Idag är det bara två veckor kvar tills jag ramlar över strecket...det då man inte längre är 30+ utan plötsligt är 40+.....känns inte mycket mera konstigt än just det där att man ramlar över strecket och inte längre är just 30+ men annars så ser jag nästan fram emot att fylla 40. Berätta det inte för nån dock :O)


Skrattade åt mig själv igår när jag hämtade hundarna, normalt tar det ganska exakt 30 minuter för mig att köra till Hanna och Lasse, och då kör jag PÅ. Igår låg jag likt en snigel och körde i nånstans mellan 50 och 60 hela vägen och hur lång tid tog det? 35 minuter...


Varför stressa? finns ingen anledning...


Ingen alls.


Idag vaknade vi till ett rätt så vitt landskap, det haglade ute i natt så jag trodde haglen skulle komma genom taket en stund..otäckt! Men det var rätt skönt att gå tillbaka i vanliga gängor idag, gå ut och mata djur i gryningen, släppa ut dom och gödsla ut boxar...nej jag har faktiskt inte alls ont av det där..tycker det är rätt så mycket terapi över det..jätteskönt!


Nu ska Hanna däremot till kiropraktorn, det är inte fullt lika skönt. Tror nåt hände med hennes nacke när hon ramlade av hästen så vi hoppas det inte är så allvarligt...håll tummarna!


Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Lovar att det inte märks att man går över "stecket". Man är där man är och det är bra. Och visst är vi mycket yngre än våra föräldrar/farföräldrar och morföräldrar var när dom var i vårt ålder? Och jag lovar att det håller även om man är över 60 sträcket. Men sedan finns det ju dagar där man känner sig som 18 - och dom ska vi ta vara på - och dagar som vi känner oss som 150 och dom ska vi glömma fort.
    Hemma - där jag kommer ifrån - säger man att människa blir klog och vis först när man har fyllt 40.
    Lycka till Ulrica....
    håller även tummarna för Hanna
    /Hellla

    SvaraRadera
  2. Hos endel händer inget och hos dig händer allt thihi. men fast jag inte hört av mig så ofta är jag inne och kolla hela tiden och först vill jag hurra och gratta till att du nu är fru och lycligt gift hurra till er båda och lycka till i livet.....
    Så mysigt med valpar det kommer funka galant för du är sååååå duktig med djur.....och för attt inte tala om din lilla dotter thihi...


    Va rädd om dig!
    varma kramar
    wivi

    SvaraRadera