måndag 26 december 2011

Nog är hon dräktig alltid....

Ja nog är hon dräktig alltid, min lilla Chili!

För ett par dagar sen matvägrade hon, hon som alltid säger slurp i matskålen! Allt för att inte Mint ska äta upp maten för henne, hon har inte insett att Mint är bland det kräsnaste fyrbenta som finns....

I morse var det dags för ännu ett tecken, hon spydde. Hon börjar forma om sig lite oxå, man märker att trots matvägran och promenixer så lägger hon på sig...har inte vägt henne denna veckan dock. Ska ta och göra det. 

Så, runt den 31 januari kan vi nog räkna med valpar! Roligt roligt!

Idag har Hanna åkt till sin pappa, det var soligt och fint när jag åkte ner i morse och lämnade henne, när jag kom hem två timmar senare vräkte regnet ner...hallåååååå....solsken och minus 3 grader vill vi ha nu! Istället hade vi 9 plus ösregn och blåst...inatt var det dags för öronproppar igen, det blåste ordentligt inatt och det vred sig i vinden utanför igårkväll när jag la mig...gillar som sagt inte oväder och har en väldig oro i kroppen när det sliter så i naturen utanför. Tycker rent ut sagt det är väldigt väldigt otäckt!

Hoppas ni därute har en bra annandag!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag håller med dig. Jag tycker också det är väldigt otäckt när stormen sliter och drar i husen. Vad roligt med valpar på gång. Hälsningar Ing-Mari

    SvaraRadera