onsdag 28 december 2011

Köttbullsspårning


Idag tog jag köttbullarna och prinskorvarna efter julhelgens matfrossa med ut i skogen och stämde träff med Hanna ute i skogen tillsammans med hennes dogs. 

Började med att konstatera att någon hade lekt plockepinn i skogen...dessa stormar...ska dom aldrig ta slut? Fjärde på en månad tänker ju dundra in över landet imorrn...hemskt är det!

Iaf, jag la ett spår på hygget åt Mint, var jättelängesen hon spårade så jag la ganska tätt med korv och köttbullar....

Sen tog jag mina minidummies med mig och Mint och gick och satte fast Mint i ett träd så att hon såg att jag gick därute och lattjade med dummisarna. Hon fick se när jag slängde dom oxå. Sen gick jag tillbaka till henne och tog loss henne och sände henne ut och leta. Och jo det gick rätt så fint faktiskt. Hon sökte efter dom men hon har ju inte nån större lust att lämna dom kan jag säga...plockar dom och kommer i bästa fall emot mig med dom men sen droppar hon dom igen. Jag bråkade inte med henne om det utan kände att jag får ta dom bitarna sen, huvudsaken är att hon alls letar efter grejorna därute....

Sen när hon hade tagit upp fem dummisar gick jag och satte henne i bilen och hämtade Chili så hon fick rusa av sig lite. HEJA vad hon tyckte det var roligt! Sprang som en galning först men lät henne springa av sig sitt glädjerus och tänkte låt henne leta, hon lär ju komma på att det inte lönar sig...och när hon väl hade hittat en dummie insåg hon hur små dom var och saktade ner tempot betydligt. Tumme upp!

När hon hade hämtat in dom sista fyra så var det dags för henne att sätta sig i bilen och fika lite...under en bagagelucka i ösregn och blåst...hmm...jo kaffet och lussebullarna VAR goda men vädret kunde varit betydligt bättre! och varför smakar kaffe så gott just i skogen?

Till sist så skulle vi gå spåret och jodå, hon knatade på Mint det gjorde hon men hon går inte fort och jo som Hanna sa, spåret för henne var nog i lättaste laget, hon tog nästan varenda korvbit men dammsög likt en liten gris resten av marken oxå...kan ju finnas annat till mig oxå verkade hon tycka....men jodå hon tog sig igenom spåret, över hinder med smågranar och ris som låg på marken och till sitt slut med en burk med korv och köttbullar. 

Nästa gång lägger vi ett spår som legat lite längre och med lite glesare mellan bitarna, idag blev det väldigt lätt och väldigt mycket äta korv....men det var jag ju medveten om att det skulle bli men ville ändå backa tillbaka eftersom det är en hel evighet sen hon spårade sist....

Ha en go kväll, håll i hatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar