tisdag 13 december 2011

Har ju glömt visa...

Den här har jag ju helt glömt visa er...den fina håruppsättningen Hanna hade på vårt bröllop!

Hon kom till mig några dagar innan bröllopet och sa jag skulle vilja sätta upp mitt hår i en knut mamma! Det hade hon sett nånstans och tyckte det var fint...jo hos Catrin förrästen i Göteborg på Scandinavium. Saken är ju att goda råd var dyra just angående frissan för flickorna inför bröllopet, frissan i Knäred hade nämligen semester så min egen frisör Jonas knödde in alla tjejerna samma dag som bröllopet...gott om tid? nej.

Jag sa därför lite kort till hanna att vi får se vad han hinner med....men jodå, han hann! Allas vår Jonas på Hår och sånt i Halmstad, visst hann han!

Bad Hanna (fotohanna) att fota Hannas knut särskilt för att kunna visa hur fin den blev men glömde! Men här är den! Visst är den snygg!

Idag har varit en ordna saker dag. Började med att Hanna åkte till skolan som vanligt, själv satte jag på kaffe, gick ner och matade djuren och sen gjorde jag den sista momsen för denna månaden. Dagen efter, jag vet.

Sen for vi ner till Helsingborg jag och vovvarna, Mint fick oxå hänga med ner på ett hörne pga vädret kände jag inte att hon skulle stå hemma i hundgården själv....Hade tid hos Majbritt för herpesvaccination inför valpningen och för ett urinprov, Chili har kissat inne ett par nätter och jag misstänker urinvägsinfektion.

Från Helsingborg till Vallberga lantmän, där var det spåninköp.

Sen hem, mata djuren, mocka, fixa, koppla släpet.

När Hanna kom hem så åkte vi till Våxtorp och hämtade hösilage och sen hem igen. väl hemma stod hela fårflocken på gräsmattan och hade dessutom lyckats ta sönder tråden jag lagat en timma tidigare....plus den nedre i den andra ingången till hagen! Dom gillade inte alls höt dom fick idag tydligen för i hagen låg mängder med hö och fåren föredrog gräset. Fick ställt ifrån mig släpet, packat ihop lite hösilage ur transporten till dom, klarar inte att manövrera dom balarna ensam, och så släppte jag in hästar och får och sen in!
'
Puh!

Ikväll får det bli te och macka, köksan strejkar...

Gokväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar