lördag 17 december 2011

Fjärde advent står för dörren...

Vart dessa adventsveckorna har tagit vägen det är det ingen i detta huset som vet riktigt. Svisch så står vi inför fjärde advent.

Idag har jag varit nere med Hanna hos hennes pappa, på vägen hem åkte jag om Willys och handlade i Laholm, där var knappt en kotte! jätteskönt! Sen åkte jag om grannens katter och gav dom mat och vidare hem. Bytte om och gick ut och gav hästarna lunch och mockade. Det är lite av en terapi för själen att gå ut där och mocka skit och bara gå och gnola för sig själv. Om man bortser från dyngpölen man ska ta sig ut och igenom med skottkärran sen.....

Väl inne igen ställde jag mig och gjorde tre pajer inför tisdag. En paj med brieost och salami, en med kantareller, stekt bacon och ädelost och en tacopaj. Jag använder alltid en pajdeg som ursprungligen kommer från dom gamla säsongerna av Tinas mat, 2 dl mjölk, 4 dl mjöl, 50 g smör och 2 tsk bakpulver. Det blir en deg som är helt sagolik att jobba med och som dessutom är god att äta! Rekommenderas å det varmaste!

Ikväll har gubben och jag åkt och handlat mjölk, vet inte vad jag tänkte på när jag stod på Willys och tänkte mjölk det har vi! Ja tjena! En halv dl hade vi kanske på sin höjd, ja inte ens det förrästen för där var inte till nåt kaffe när jag kom hem...så det fick bli en tur till Konsum ikväll.

Nu har vi ätit middag, fått lite rödvin och ska tillbringa en lugn kväll i hemmets tysta vrå, man inser inte hur tyst det blir när tvn stängs av innan dottern inte är hemma...jättetyst är här! Själv är jag så trött så jag skulle kunna gå och lägga mig och sova känns det som, måtte det bli vår och ljust snart!!!!! nästa vecka vänder det!

Ha en fortsatt riktigt härlig helg mina vänner!!!

Ps ni har väl inte missat vår hemsida? www.123minsida.se/luckylairs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar