lördag 10 december 2011

Blåst!


Ja man skulle ju kunna tro att jag faktiskt är van vid blåst...jag som är uppvuxen vid kusten och klagade på att det alltid blåste där....där fick man städa in soptunnan på tomten igen varenda gång det blåste....


Nu har det stormat två gånger här på två veckor och jag känner redan hur irritationen växer....tycker det är jättejobbigt. Förra gången hade vi ju en takplåt som höll på att ge sig iväg och nu igår hade gubben min lagat taket men en plåt hade väl inte redigt kommit fast så den låg och glipade igårkväll, kom dock ingenstans och kändes väl ändå rätt tryggt men jag kan erkänna att jag var ute och kollade den ungefär var halvtimma...trist. Klockan ett somnade vi iaf, med öronproppar i! Då slapp man iaf höra eländet...DET var skönt!somnade gott sen och i morse hade det mojnat lite.


Under dagen idag har vädret blivit bättre och bättre men ikväll verkar det ta i igen, ska det aldrig ta slut????? Elände!

1 kommentar:

  1. Men klarar ni strömmen? Då får kissarna värma... O nyblivne maken förstås:-). Stormkram!

    SvaraRadera