tisdag 20 december 2011

40 +

Ja så är man då 40+......har haft en jättebra födelsedag, jag hade inte en aning om det skulle komma många, komma ingen, eller hur det skulle bli, till råga på allt snöelände fick vi idag....

Men...jag gillar snön ...i måttliga mängder. Faktiskt. Trots allt. Trodde inte det i höstas när jag började fundera på snön, dom sista två årens snökaos häruppe har varit hemskt, men när det blir sådär mörkt och trist, ja då är snön rätt härlig för den lyser upp tillvaron...och med snö blir det ofta kallt och med kyla så slipper man blåsten...så jo snö! TACK!

Det blev lagom många gäster som kom, lagom mycket mat hade jag gjort, och alla var nöjda och glada, fina presenter och härlig stämning. 

Såhär på kvällskvisten kan jag summera med att det känns inte ett dugg annorlunda än i morse, och nej det gör mig inte ett dugg att vara 40+. Inga kriser, inga bedrövelser, ser fram emot en härlig jul härhemma, maken och dottern ska ut i skogen i veckan och leta upp en gran som dom sen ska klä, det ska köpas julgodis och på torsdag ska jag träna tillsammans med Hanna och hennes vovvar. Sen blir det valpmys. En härlig vecka emot en härlig jul!

TACK för alla gratulationer idag, dom betyder jättemycket! 

1 kommentar:

  1. Godmorgon Ulrika!

    Stort stort grattis til dig i efterskott!!!!
    Jag glömde ju bort att skicka denna hälsningen till dig igår...stressiga juletider kan man "tappa huvudet" i!
    Låter som att du hade en fin dag och så vädrets makter som sände lite vit ljusning i form av vacker snö på din dag!!!! Härligt!!!

    Ha det nu riktigt riktigt mysigt så ses vi!

    Stooor kram Mariette

    SvaraRadera