tisdag 29 november 2011

Chili parad!


Idag har jag och Chili och Hanna varit tur och retur till Öland! Tanken var att Chili skulle vara där en vecka, det var ju i tidigaste laget att hoppas på att hon skulle ställa sig på dygn 10....


Varför då åka upp? Jo för att förra gången hon löpte så natten till dygn 10 så gick hon och vankade av och an hela natten och ville bara ut....därför så satte jag så att säga sikte på dygn 10 att då är det nog...


Inatt har hon varit uppe heeeela natten och gått. Klockan fem var vi ute och kissade och sen gick hon och la sig väldigt motvilligt igen. Dessförinnan vet jag inte hur många rundor hon var inne och vände i sovrummet!


Så sagt och gjort idag åkte vi precis som planerat upp till Öland. Lite på vinst och förlust men jag var helt övertygad om att hon var i höglöp...speciellt som hon lät Mint bestiga henne i morse..skulle hon aaaaldrig göra annars!


Väl på Öland efter nästan 3 timmars tur så hann vi knappt innanför dörren innan det var klart...själv var jag på toa och när jag kom ut ja då hade vi redan en fin hängning...


Så det var bara att vänta ut hängningen och sen kunde Chili gå ut och pusta i bilen igen medan vi åt lunch.


Sen styrde vi turen hemåt igen och nu är vi alltså hemma. Snacka om snabbis!


Förhoppningsvis kan vi då säga att det blir valpar runt den 30 januari och sen är det leverans vecka 13/14.


Är du intresserad av en valp? Varmt välkommen att höra av dig, 0730846220 043053240 eller ulrica.jurbyran@telia.com


Ha en riktigt härlig kväll!

1 kommentar:

  1. Spännande! Håller tummarna för fina små valpar i slutet på januari! Min valp är helt underbar :) men det är fortfarande fullt upp i almenackan för en träff :(( ta hand om er! /Kitty & Texas & Tindra

    SvaraRadera