lördag 5 november 2011

Apportering och brukslydnadskurs!





Idag har varit en bra dag. Vackert väder och vi har fått sålt en bagge. En av pojkarna jag köpte hos Pernilla i våras har idag fått flytta till långtbortistan. Ni som inte vet var långtbortistan ligger kan jag berätta att staden heter Skillingaryd. Mickan brukar kalla det för långtbortistan....





Så en av våra baggar har flyttat till långtbortistan :O)





Innan köparen kom så skulle jag klippa klövarna, gjorde vi på golvet i hästtransporten, vi hämtade hem pojkarna för att hon lättare skulle kunna kika vilken av dom hon ville ha och ja den som inte åkte skulle ju ner till sina flickor igen så därför fick dom stanna i transporten. Klipper man klövar med baggen liggandes på golvet i sågspånen ser man nästan själv ut som en hög sågspån sen. Baggarna oxå.





För att råda bot på detta hämtade jag en av Hannas borstar i stallet. En stor borste med hårda piggar. Sen började jag borsta. Bra knep om man vill få en bagge att stå blickstilla är att borsta....åååå vad gott det var. När jag slutade med den ena så tittade han trånande efter mig.....dom stod som ljus båda två. Jätteskönt sa dom.





När sen baggen åkt for vi ner med hans bror till flickorna igen och sen for vi hem. Mattias åkte med Hanna och Elin och badade och jag gick in, tog itu med tvätt och disk och sen med jobb...tog in katterna som raskt flög ut igen, självmant då. Jaga höns är roligt, jaga döda löv är ännu roligare. Leka med fjädrarna under trappen är nästan roligast.





Lagade middag tills resten av familjen kom hem och var nere med mat hos fåren igen. Underbar helt klar kväll med månljus. såå vackert!





Efter maten ikväll har jag tränat apportering med Mint och Chili och fjärrdirigering oxå inne. MInt fick väl den mesta apporteringen kan man säga...men chili funkar väldigt bra som störning. Tar du inte den, får Chili ta den. Ska banne mig fixa detta. Har försökt ta tag i det så många gånger men det har bara blivit halvdant. Nu ska det ske!





För att få pricken över i har vi anmält oss till en brukslydnadsdag för bästaste Fia Ahlström. Sista platsen hade vi sån tur så vi knep! Ska bli himla roligt!





Ikväll är det alla helgons dag och vi tänder ett ljus för dom som inte längre finns med oss...ett extra ljus ska jag gå ut och tända i trädgården, där mina katter ligger....





Ha en skön söndag mina vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar