söndag 23 oktober 2011

Time for halloween....


Ja så var det söndag igen, vart tar helgerna vägen????


I fredags var vi på badhuset i Laholm hela familjen och Mimmi, vi badade, simmade, jag tog en tur först i massagestolen och sen i solariet....gudars så gott det var! Känner mig så blek efter sommaren så jag kände jag behövde det....jättegott!


Sen hem och åt en god middag, satt i soffan och såg idol och sen sova...zzzzzzzzzzzzzzzzzz


Igår sov vi länge, hanna och Mimmi var iofs uppe vid åtta redan hörde jag dom stängde dörren in till sig. Förmiddagen gick kvickt och sen var det dags för att åka på provet och kika på Hanna och Whiskey. Det var ett rätt knivigt prov på sina ställen får jag säga och någonting störde Whiskey idag, svårt att säga vad det var men han var inte som han brukar....


Igårkväll var det segt i kolan....världens bästa sambo lagade mat när jag kom hem och såg till så jag fick både mat och glögg och efter en dusch och lite tv så sov jag gott....


idag har jag jobbat. Jobbat jobbat. Kört momsar. Det och sen var jag ute en sväng med hundarna och fick lagat lite stängsel...fåren hade visst fått nys på grannens äpplen..thats all I can say. Svårt att neka till att dom hade gjort sönder staketet med tanke på att hela tråden var full med ull...


Ikväll har vi ätit och kikat på tv, lugn söndagskväll. Jätteskönt. Imorrn blir det en tur till Ullared, sen i veckan ska vi städa ut det sista hos mattias föräldrar. jag minns när mina föräldrar sålde vårt hus som jag växt upp i, det var en konstig känsla, det kändes som om man sålde sin barndom på nåt sätt. Trots att jag faktiskt inte bott där på många år!


Till helgen skulle vi åkt till Norge, men Heidi är i Frankrike och mammas farbror skulle nog ut och jaga älg så vi sa då åker vi vid ett senare tillfälle när Heidi är hemma och älgen är i frysen...det känns som om det är bättre. Vi har en del planering härhemma som ska ske inom det närmaste och ja då kändes det ganska skönt att jämna vägen lite...Turen till Heidi var ju nästan halva resan och visserligen ska Bobben som Chili ska paras med gå med på retrivermästerskapet men ja ghade hoppats på lite lugn och ro, prata hundar, träna och ja bara känna av läget. Så det får bli längre fram. Som det hade blivit nu hade det bara blivit prov och inte en suck för Ivar att se Chili heller....vi avvaktar! Skulle dessutom behövt en del djurpassning för att få ihop helgen för att sambon skulle få jobba i lugn och ro så då kändes det bara dumt att åka på halvt uppdrag...


Alltså blev där en helg att jobba och fixa annat på. Jätteskönt!


Det blir därför Halloweenparty för Hannas del till helgen, ÄNTLIGEN får hon ha sitt kalas!!!!! och så ska jag jobba....i veckan hann vi då med ullared och så ska hanna rida på tisdag, det blir städning och det blir momskörning i lugn och ro....


Ja det kändes väl ganska skönt!


Ha en go vecka vännerna mina!!!

2 kommentarer:

  1. Hejsan, vad roligt att du kikade i hos mig;)
    Vilka fina vovvsingar du ahr o mycket spännande att läsa har du också;)
    kramizzzz

    SvaraRadera
  2. Ja just det ja. Halloween är något som går mej förbi. Det var annat när ungarna var små. Fast nu får man vara beredd på att små monster kommer och ringer på dörren och tigger godis.
    Men jag undrar om de törs gå förbi hundarna...;)
    Kram

    SvaraRadera