söndag 2 oktober 2011

Söndag!




Hösten drar allt närmre. Gick ut i hagen idag och skulle kolla över trådarna och insåg att där låg ett träd rakt över trådarna. Bestämde mig där och då för att lära mig köra motorsåg....men tog en vanlig såg idag och det gick fint det med. Trädet var murket och inte särskilt stort men dock. Hästarna tyckte det var superhäftigt med ett träd över tråden, innebär att dom hade fri passage rakt ut i skogen! Hade dom dock inte insett ännu....

Fortsatte genom hagen, utanför hagen nere i hörnan är jättestora älgspår...Herr älg har trampat sönder tråden på mer än ett ställe, lagade, skarvade och satte igång strömmen igen....gillar inte söndriga trådar som ger djuren fri passage ut....

Ja och då märkte jag ju iaf att ridån av löv som brukar vara bakom stängslet var borta...nu såg man ut i skogen, träden var nakna i all sin enkelhet....vintern är på väg men ännu har vi haft sommarvärme, helgen har varit ljuvlig. Hade behövt jobba i helgen men har varit ute en del och insuktat sommarvärmen som vi så väl behöver!!!!!

Igår red tjejerna här, Hanna hade en kompis här och hanna själv red varv på varv på varv...runt runt runt och ännu en gång konstaterade jag och sambon vilken underbar tur vi har haft!!! Det är sååå underbara hästar vi har fått fatt i!!!!!


Och katterna, ja vad ska man säga...sambon låg först på golvet idag och sen i soffan och bara gosade med dom...hur många timmar jag och hanna har lagt på kel och mys i helgen vet jag inte, men känner ända in i hjärteroten hur mycket jag har saknat såna små gosiga varelser.....Findus är och förbli ändå den som alltid alltid kommer att ha mitt hjärta i sin lilla tass men dom här gossarna är nåt alldeles särskilt dom oxå!!!!!!

Igår tog jag en långtur med vofsarna idag en lite kortare men desto raskare tur med fotvikter på, sååå härligt! Sambon gjorde ännu en hjärteinsats, han gick ut och skulle möta mig men råkade gå på fel håll. kvittar, det är tanken som räknas.....underbara sambon min!!!! Ha en go vecka mina vänner, här blir det fullt ös veckan som kommer, det är inte många dölägen i almanackan denna veckan!

kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar