torsdag 20 oktober 2011

Längtar efter jul....


Ja nog längtar jag till jul, det ska erkännas. Mariette på Tulipa här i Knäred, www.liljorochtulpaner.blogspot.com skrev om jul i sin blogg och häromveckan bakade jag pepparkaksmuffins som hon oxå hade i sin blogg...idag när vi körde hem från skolan pratade dom om julmarknader och den 18 november den helgen så öppnar Wapnö sina julportar...jo, nu är det sagt, jag längtar till jul!


Kanske just för att det just nu är så mörkt och tråkigt. Julen livar upp med sina lampor, sina ljus, fin färgprakt. Och god mat. Det är härligt! och så alla man ska baka och fixa, jo jag gillar julpyssel. Det får inte vara för mycket men lite lagom. Det är jättemysigt! Iår har jag bestämt mig för att sätta upp små glaskulor med lampor i i stallet, gick ju inte förra året pga att kossorna gick in och ut där som dom ville, men iår har vi djuren i lite mer ordnade former så då går det bättre.


Innan jul har jag ju dessutom då bestämt mig för att ha kalas, öppet hus på min födelsedag. Ska bli så mysigt, det mysigaste är nog att planera maten :O). Ska bli så trevligt, får hoppas det kommer nån iaf, det har alltid varit dilemmat med att fylla så tätt inpå julen, folk har liksom annat för sig :O).


Djuren ja. Idag tog jag och sambon tag i saken och bar runt halmen i stallet....vi tog ju hem ganska mycket halm här i slutet av sommaren och då blir det ganska trångt kan man säga....men skam den som ger sig, vi har lagt om den och idag tog vi in flocken med får vi har hemma. Det började kännas som om det är skönt för dom att vara inne på nätterna, det är kallt och det blåser, och dom behöver även dom torrt om fötterna lite...torka upp. Med tanke på kvällens ösregn är jag tacksam att vi gjorde det. Resten av fåren ska oxå få komma in, i helgen tror jag det blir. Ska bli skönt att få hem dom. Jätteskönt! och det är skönt att känna att vi har maten hemma så att säga, slippa fara iväg mitt i vintern för att hämta halm. Jätteskönt!


Ja annars har den här veckan bestått av feber och huvudvärk mest, ingen träning, ingenting. Inget Heidi Billkvam. Men massa sömn och vila....fick gå det med. Tyvärr får jag säga, jag hade så sett fram emot Heidi men men, det är inget att göra vid det. Går väl fler tåg!


Nu blir det varma mackor, soffläge och inväntan att sambon ska komma hem, han är på Jägarexamenskurs! Spännande!


Ja och nåt annat som är spännande är att sambon och jag beställt resa till London, ska oxå bli härligt!!!!


Ha en go helg mina vänner, i helgen så håller vi alla tummar, alla tassar, ja allt vi har, för Hanna och Whiskey som startar på halmstadprovet! Vi ska åka dit som hejjaklack! DET är helt säkert!!!!!


Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Suget av alla juleljus satte just in med full kraft :)

    SvaraRadera
  2. Vilket julbord - nog blir man sugen.....
    med bäst är alla ljus, värmen och förväntan i adventstider.
    Önskar lycka till med Halmstadsprovet, Londonresan och allt du har framför dig

    SvaraRadera
  3. Hej! Mitt namn är Kitty Gustafsson. Jag bor i Halmstad och hit är det påväg att flytta en liten border collie valp! :) Det är min första border collie och vi vill så klart prova på det här med vallning! Såg ett inlägg att du gick vallningskurs, var gick du och var det bra? Skulle du vara intresserad att ha en vallningskompis? Eller du kanske vet någon fårbonde som har invallad får där man kan få valla efter/under tiden jag går kurs?
    Hör gärna av dig!! min mailadress är: kitty1.gustafsson@gmail.com
    Du kan läsa mer om mig och min hund, snart hundar ;) på kittty.bloggplatsen.se!
    Ha en härlig helg!
    Hälsningar Kitty

    SvaraRadera