lördag 3 september 2011

Vilka poäng!!!!!!


Kan man mer än älska denna makalösa hund???? idag har vi gjort debut på lydnadsplan jag o Chili.


Det är ett tag sen jag egentligen började träna lydnad med Chili men jag la ner det nästan lika kvickt pga att hon var väldigt väldigt ostadig på platsliggningen. Det tillsammans med allting annat lades ju ner då ett tag...


Efter Mints platsliggningsträning kände jag att visst fasen ska Chili tävla lydnad! Hon älskar ju att träna lydnad, älskar köttbullar, kan vända sig ut och in för en köttbulle! Sagt och gjort, börja träna plats! Men samtidigt kände jag hon har mognat så mycket så visst ligger hon?


I veckan har vi tränat plats, när Hanna var här i veckan körde vi plats i skogen och när Helena och Ingrid var här i torsdags körde vi plats och igår var jag hos hanna och tränade. Där upptäckte jag en rejäl förarmiss. Jag har kört ställande, fick träna om kommandot eftersom jag använde samma kommando på både stoppsignalen i skogen och ställandet.....ibland undrar man hur man tänker?


Men iaf, har belönat att hon har stannat. Tror ni jag har checkat av att hon står kvar tills jag kommer tillbaka? Svar NEJ! Hon satte sig ner när jag gick tillbaka!


Så vad gjorde jag igåreftermiddag? Jo jag tränade återgångar!


Som den otroliga hund hon är så jodå, ett par gånger gick det nån gång gick det nada. Men det där är ju inget man tränar om på några timmar...


I morse körde jag igenom henne på grusplan ovanför tävlingsplanen. Gick fint allting, hon ställde sig två gånger och sista gången satte hon sig....skit! Men jag kände asch, det går gå som det går, det är inget att rätta till NU.


Platsliggningen gick fint, hon låg fint, sen när vi kom tillbaka låg hon och tittade upp på mig och tycktes säga Hallåååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå säg nåt!!!!!! Då satte hon sig.....Betyg 8


Tandvisningen var ju inga problem men är man flatte så får man 9 för att man nästan har lust att pussa domaren...


Linförigheten var KANON hon viftade på svansen heeeela tiden och var med mig utom i vänstersvängen när jag snubblade över mina fötter och nästan snubblade över henne. Betyg 8, FIN kontakt, bra grundposition, tränger ngt vänster, vid höger


Läggandet var oxå APsnyggt! PANG ner i backen. Men när jag kom tillbaka gjorde hon som på platsen...Betyg 8, snyggt, men sätter sig tidigt


Inkallningen, ja hon satt fint när jag kom tillbaka....och lite till....och sen...jag kommer! Domaren sa att hon gjorde en jättesnygg inkallning men startade liiiite tidigt :O) Betyg 0


Ställandet var oxå jättefint och nu stod hon tills jag kom in, då satte hon sig! Klar förbättring sen igår! Betyg 8


Apporteringen, ja är man apportör så säger man tack den tar jag! Betyg 8, tar tidigt


Hopp över hinder var inget att klaga på, Betyg 9,5, ingången jag tror hon satte sig lite snett?


Helhet: Betyg 10 mycket trevligt ekipage med hund som vill mycket!


Sammanlagt fick vi ihop 142 poäng och ett andrapris, nollan kostade oss 30 poäng!!!!! Men, vi är superjätteduperdundernöjda!!!!! Nya tag!


Ha en fortsatt skön helg!!!!!!




2 kommentarer:

  1. Tänk vad den satt klädsamt!!!
    Stiligt värre!!!

    Vad säger du om ev söndag nästa vecka?

    Kanske för långt fram att planera men det verkar passa oss så om ni kan...?

    Kram Mariette

    SvaraRadera