fredag 30 september 2011

Världens sötaste! och goda vänner!



För ett bra tag sen läste jag ett kåseri i rasfjäderfäförbundets tidning, skriven av Mickan Thor,



jag var bara tvungen att maila Mickan, jag skrattade så jag grät ute i köket när jag läste....letade upp hennes blogg och har fortsatt läsa och blir lika glad varenda gång...Ni hittar henne här ; Njutbart blädder


Idag var det dags för mötet med Mickan, hon hade fått tillökning på gården i sommar i form av kattungar och eftersom vi nu haft tomt här men insett att mössen valsar rundor med oss så beslutade vi oss för att vi skulle ta hem nya katter till gården....därför styrde jag i morse kosan mot Nävelsjö och Mickan!



Väl där mötte jag husfar och Mickan i egna höga personer, visst är det härligt med vänner man möter från när och fjärran, människor man känner direkt att man känner som om man känt länge länge???



Godaste äppelkakan hade hon bakat Mickan och vi satt och drack kaffe ett bra tag!



Sen var det dags för tur runt gården...och där var dom dom gamla märrarna som jag sett på bild så många gånger, så vackra men jösses så STORA!!!!! jag tror faktiskt inte att jag i vuxen ålder stått så nära en ardenner tidigare....kors i krösamoster så stora fötter dom hade!!!!! Meeen så vackra!



Hönshuset innehöll alla dom fina hönsapönorna jag väntat mig, stora som små, dom randiga amrockhönsen som tyvärr på bilden jag tog såg ut som aliens....dom jag fick på bild var welsumer, en tydligen värpglad ras.....det gillar vi :O)



Sen var det dags att packa in pojkarna i lådda för hemfärd. Det blev två stopp på vägen, två spystopp och ett bajsat i lådan stopp....luktade sådär. Men sen somnade dom gott båda pojkarna.





Märrarna...













och så våra pojkar...får jag presentera Pepsi...





och Kola....som här sover sida vid sida med Chili...















Kan meddela att båda bröderna ääälskade burkmat...





och jo vi hoppas att dom ska trivas här på gården. mint var inte helt lika begeistrad men lär nog mjukna till slut hoppas vi...



Nu är det snart helg, det blir en väldigt lugn helg här får jag säga, det ska bli jättejätteskönt!



Ha en go helg mina vänner! Kram på er allihopa! och TACK Mickan för idag!

3 kommentarer:

  1. vilka sötnosar .... trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Mysigt med kattbebisar! Jag blir nyfiken, jag vill också läsa Mickans roliga blogg! Vill du länka? kram

    SvaraRadera
  3. De ser ju ut att ha det riktigt riktigt gott Ulrica!!! Och vad UNDERBART ROLIGT HÄRLIGT BERIKANDE det var att äntligen träffa dig på riktigt!!! Pussa Kissarna från mig, ja, sambon oxå:-)

    Jättejättekram från mig till dig:-)))

    SvaraRadera