lördag 10 september 2011

Träna träna träna nöta nöta nöta

Just nu handlar träningen mycket om att träna och nöta. Nöta nöta nöta. Dirigering.


Vi träffade gänget idag för lite träning vid sjön och började med markeringar. Det jag är mest stolt över är hur Chili har utvecklats till att sitta tyst och fint vid sidan, hon sitter stadigt och lugnt, hon säger inte ett ljud. För ett år sen satt hon med fusksnodd på...alltid...





Markeringarna gick fint, den allra första såg hon inte och sprang till Lasses dummies uppe på backen....sen när vi kastade om den så smet hon iväg och tog den. Den ramlade ner bakom en kulle och svårigheten var ju att ta sig över kullen.





Vi körde två enkla och en dubbel och jo det gick bra, som avslut ett linjetag till känd plats på kullen och det gick oxå jättefint.





Man märker dock av att hon ska löpa, hon ifrågasätter en del...





Efter markeringarna var det vattendirigering. Vi hade bestämt oss för att skicka rakt ut i sjön och sen höger till platsen där dummien låg i vattenkanten. Gjorde precis så och Chili gick jättefint men fann inte dummien , hon gick upp för tidigt och jag kunde inte få tillbaka henne! hon kom hem och jag sände iväg henne igen. Denna gången missbedömde jag och sände henne höger för tidigt och likväl så fick jag inte ut henne igen när jag väl hade svängt henne!





Som avslut tänkte jag att då sänder jag henne rakt över sjön istället. Vad händer? Jo hon svänger där jag hade svängt henne höger innan och gick upp!!!!!!!





För att hon skulle lyckas så gick Lasse över (läs sprang) och kvackade och DÅ for hon iväg! DET är nåt vi har att träna på! Nöta! Nöta nöta nöta!





Ikväll blev det fläskfilegratäng och ris till middag och nu äppelpaj med mandeltäcke! Mumma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar