söndag 25 september 2011

Söndag = vilodag, eller?



Idag är det söndag. Helgen i helgen har varit ljuvlig!



Började i fredags med att vi hade bestämt oss för att se jägarna 2 på bio, sååå länge sen vi var på bio bara jag och min goe sambo! Filmen var bra och det är mysigt att bara rå om varandra. Hanna var hos grannarna, hade det garanterat hur mysigt som helst hon oxå! Vi har verkligen världens absolut bästa grannar, goa glada människor som man kan umgås med hur ofta som helst!!!! <3



Igår var vi på 40års kalas hos en av mina äldsta vänner, i bemärkelsen hur länge vi har känt varandra.....goa Vickan! Hon hade öppet hus och vi var där och käkade och umgicks lite, sååå mysigt! Helmysigt! och GOD mat! Kvällen tillbringades sen framför tvn...vi var fortfarande mätta långt in på kvällen, själv tryckte jag i mig två mackor bara sen var det stopp!



Idag var det då söndag, tyckte klockan var tjugo över sju när jag vaknade och vände mig om men drömde sen att jag försov mig till träningen, for ur sängen och då var den tjugo över nio....ut och släppte ut hästar, höns, Mint, släppte över fåren och sen in igen och började frenetiskt leta efter fårens märkapparat. Anna skulle hämta sin bagge idag! Hittade den, satte på telefonen. Skulle träna med hanna men hon ville träna tidigare så det blev frukost och sen iväg!



hade en härlig träning i solen...underbart! Chili fick en enkelmarkering och sen två riktigt svåra dubbla, men hon löste det finfint! Sen en dubbel på vatten och sen var jag riktigt jättenöjd!



När jag kom hem hade sambon kört ner Hanna till en kompis i byn och ja det blev en soffeftermiddag....Framåt kvällen fick jag för mig att springa och sprang först en halva runda och bestämde mig för att utvidga den och sprang en extratur, 4 km blev det! Sen hem och styrketränade och gjorde situps så jag kommer garanterat inte att kunna skratta imorrn men ack så skönt det är!


Har ju lossnat lite på kläderna och känner att jag vill gärna gärna lossna lite till...det är sååå underbart!



Efter mockning och hämtning av Hanna skulle vi laga middag men insåg att fläsket vi köpt till stekt fläsk med löksås var just bara fläsk så det fick bli pizza och ett glas vin!



GOTT!



Nu en myskväll, och imorrn är det måndag! Ny vecka, nya tag! På fredag kommer missetassarna våra hem, på lördag är det träning och på söndag är det sovmorgon :).



Ha en go vecka mina vänner!



2 kommentarer:

  1. Så himla synd att jag inte hann inom idag!! Sambon hade såklart en tid han behövde vara hemma och vi hann precis hem i tid.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men så höst fin sidan blivit! Blir så sjuk på att de går så himla bra för er..men önskar er fortsatt kanon träning och tävling..har lagt för mycket på hyllan för att andra ska ha sitt och inte orken finns över till mitt...bara att bita ihop och ta tag i de till nästa år eller kanske satsa på ny hund 2013 en kull han blir farbror till uppfödarna har hetsat lite på mig..trodde de va köparen som skulle jaga uppfödare thihi...


    önskar dig en underbar vecka
    kram wivi

    SvaraRadera