måndag 26 september 2011

Mätt och belåten...





På den här bilden stod det, husmanskost är inte att förakta, ät ofta! Stod inte vem som hade sagt det dock...





Men ack så gott det är! Riktig husmanskost! Idag när sambon kom hem åt vi just det här, rotmos och rimmat fläsklägg! Det är inte ofta jag gör rotmos själv men oj oj mums filibabba! Sambon sa det flera gånger, detta är GOTT!





Till efterrätt hade Hanna gjort en kaka, hon satt och såg Leila bakar idag och så gjorde hon den här kakan;





sök på recept.nu och på Leilas choklad och kokosrutor, sååå mumsiga! Hon är helt otrolig Hanna, hon ser på tv, kommer till mig, ber om receptet från nätet och rör ihop! Svisch så är det klart! Likadant med mat hon får för sig att laga! Blir inte hon kock så vet jag inte vem som blir det ärligt talat....eller så blir hon bara en väldigt vällagande ung dam...hihi. Who knows.


I eftermiddag hade vi träning här, Hanna och Lasse var här och vi körde markeringar uppe i hagen. Det är en härlig känsla att köra Chili, nu verkar hormonerna ha lagt sig så hon borde börja löpa vilken dag som helst? Är lite rädd att även provet i halmstad brinner inne annars, provet i Ullared har ju tyvärr redan gjort det.


Två enkla, en dubbel och två linjetag. Det första linjetaget utan problem, det andra där insåg Hanna att jag måste blåsa hela tiden. Släpper jag söksignalen släpper Chili området. Troligen så jag har lärt henne det, sen fick jag bannor på en jaktdag för nåt år sen där instruktören sa att det låter som om du står och tjatar. Efter att även Hanna uppmärksammat detta att hon släpper så är jag fullt i tanken fast vid att jag stöttar henne genom att blåsa, inte som den instruktören sa att jag stjälper henne!


ja och så har jag sprungit en tur idag oxå och kört styrketräning så det rök med skivstången. Härlig känsla!


Nu är det kvällen, det öser ner utanför och jag tror jag ska landa i soffan tillsammans med Hanna!


Gonatt mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar