onsdag 21 september 2011

Har du sett herr trattkantarell?


Igår var vi ute en sväng igen jag och sambon och båda hundarna. Han pratade om korta ben och sakteliga gående, jag pratade om att leta efter svamp...trattarna är helt otroligt svåra att se i terrängen om man knatar på som vanligt, dom står där och mer eller mindre gömmer sig....det blev en påse iaf :O).


Idag öser regnet ner, har gjort hela dagen. Så grått och tråkigt. Tände en grupp ljus på vårt nya skåp i rummet, flytljus som jag har lagt i varsin skål med vatten, det är så vackert!


Idag har även fyra hönor lämnat gården och flyttat till Jenny och Fredrik. Kände här i sommar att hönsen började bli för många och har sållat bort en del och gett bort till vänner, känns bättre än att behöva slakta ut....jätteskönt!


och nu är äntligen min bil hemma igen! Det var standardfelet på Passat 1.8T som felade och det är skönt att ha den hemma igen! Jag tog sambons bil och körde till affären och sambon tog min bil och hjälpte sina föräldrar i deras hus som nu snart är tomt. Själv sållar jag och rensar ut gammalt för att kunna få plats för allt fint som kommer därifrån...praktiskt, det blir städat! Ett lass till tippen blev det oxå i helgen, så skönt att få städat innan vintern!


Nähä, nu dukflytt! Dvs flytt av dukar från ett skåp till ett annat och så ska sambon få sätta upp hyllor i en garderob!


Ha en go kväll!

1 kommentar:

  1. har du sett herr trattarell, bort i lingonbacken?

    huset fullt av trattareller, som ligger på tork.
    bra namn dottern hittade på!!

    SvaraRadera