måndag 12 september 2011

Backa bandet!



Idag har vi backat bandet.



Om man ska stämma av träningen inför öppenklassen så är inte dubbelmarkeringarna några stora problem för Chili, det hon behöver träna på är lite mer varierad dold terräng. Dom hon fick häromdagen var halvdolda och gick rätt så bra, den första såg hon inte, där måste jag bli bättre på att kolla att hon faktiskt ser innan jag skickar henne...även om hon ser ut att se så behöver det ju inte betyda att hon ser när den far iväg i luften....



Nåväl. Söket inte heller några problem. Check! Hon sitter dessutom långt mycket lugnare vid sidan när vi tränar än jag faktiskt trodde när vi startade upp parträningen med henne så det är inte heller några problem.



Problemet stavas dirigering. Där har jag insett att jag har gått för fort fram, har kört mycket hemma på ängen och det har gått fint men sen har jag flyttat DEN nivån ut på nya platser och då blir det kaos! Inte bra!



Idag när jag väntade på Hanna så körde jag dirigeringar på ängen på ön, la två höger två vänster, ett par rakt fram och sen körde jag om det igen. Gick sådär första rundan, andra rundan väldigt mycket bättre. Markeringen som blev en dirigering var en katastrof idag, bollarna syntes knappt från början och flöt iväg fort! Inte heller bra! Och dirigeringen på vatten funkar verkligen inte!



Planen är att 1. träna på land, på olika ställen börja om på korta sträckor. Nöta nöta och sk hjärntvätta in det.



2. vatten börjar vi i plaskdammen härnere, det är lagom avstånd istället för att bygga upp konflikter och kaos vill vi ha kvalitetssäkring.


Körde samma lilla korta vända ikväll hemma, det gick kanon!




DET är vår plan, vi har backat bandet! Nu går vi framåt igen!


Speedy Gonsales fick förrästen ett vallningspass idag och fick valla fåren upp och ner i hagen, det går fort, det går undan men jösses vad hon är bra!

1 kommentar: