lördag 13 augusti 2011

Har ni sett jordbruksministern? Va vem???


På bilden: Annies halvbror Brandts Avatar, visad av Håkan Erlandsson, fotot har jag tagit med min Iphone, måste säga att jag förundras varje gång av hur fina bilder det blir!




Idag har vi varit på premiering. Hästpremiering. Svenska newforestföreningens riksutställning i Björbäck. Tanken var att vi skulle ställt Annie men brist på tid gjorde att vi struntade i det, tog tre stolar och åkte dit och satte oss och kikade istället.


Det blev en ypperligt trevlig dag får jag säga, och jag förundrades återigen av hur många vänner man får genom sina vänner djuren. Kändisar till höger och vänster, goa skratt och glada prat. Det är faktiskt helt underbart!


Mitt i detta när vi skulle ha lunch så kom jordbruksminster Eskil Erlandsson knatandes genom folkmassan. För er som inte vet så är ju Eskil även hästuppfödare och har stuteri Stackarp ihop med sin bror Håkan. Tjejerna, dvs Hanna och kompisen Patricia stod där och jag sa har ni sett jordbruksministern? Fick ett rungande svar tillbaka : VA? Vem?


Nej dom hade ingen aning om vem Eskil Erlandsson var...men nej det hade jag nog inte heller i deras ålder.


vi for och hämtade Patricia tidig morgon igår, Patricia är 15 och rider på samma ridskola som Hanna och är en helt underbar tonåring, jag tror att hon och Hanna är stöpta i samma form, goa glada, fulla av medkänsla och glädje, såna där ungar man bara vill krama! Trots åldersskillnaden har dom fantastiskt roligt!


Och nog har dom haft roligt alltid! Igår när Patricia kom så försvann tjejerna ner i stallet och sen var dom där ett tag och sen red dom ett tag. Zimone var snäll som alltid och Patricia fick stillat sitt hästbehov lite...


Efter ridningen var vi och fikade på Inez trädgård, det var en ren cirkus utanför fönstret på caféet med höns och ankor och katter om vartannat...


Därifrån for vi sen ner till Horsabäcks Perenner, rena guldgruvan för oss som älskar blommor! Fick handlat en del plantor till den allra sista rabatten härute, där var lite utplockat men fick fatt på en del.


Väl hemma sen försvann tjejerna efter lite mat ut till hundarna och jag tog itu med rabatten. Fick planterat alla blommorna, lagt mattan och lagt all stenen...kan säga att jag var ganska mör i armarna efter fem lass sten.....men snyggt blev det!


och sen igårkväll så blev det middag och lite mys i soffan!


Imorse åkte vi då till premiering, var där mer eller mindre hela dagen och väl hemma var det ridning igen och jag klippte gräsmattan, ungarna åt middag och sen for Patricia hem....när jag hade kört hem henne så åkte jag och Hanna och köpte lördagsgodis och sen for vi hem....


Imorrn är det träning hos Josse och sen efter det skulle jag gissa att det blir soffläge, garanterat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar